مواد شیمیایی ونوس چگونه تشکیل شده است

اسرار مرموز سیاره ونوس

مواد شیمیایی ونوس چگونه تشکیل شده است

مواد شیمیایی ونوس چگونه تشکیل شده است و چه ارتباطی با حیات دارد؟

آیا مواد شیمیایی ونوس از آتشفشانها ساخته شده است و یا به حیات و زندگی مربوط است،یک تحقیق جدید نشان می دهد که بوی اسرارآمیز یک ماده شیمیایی ناپایدار در آسمان ونوس نشانه حیات نیست.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

ماده شیمیایی عجیب ونوس ممکن است ناشی از آتشفشان ها باشد و از زندگی نشأت نگرفته است.یک تحقیق جدید نشان می دهد که بوی اسرارآمیز یک ماده شیمیایی ناپایدار در آسمان ونوس نشانه حیات نیست اما نتیجه فوران های آتشفشانی انفجاری است.

سال گذشته ، دانشمندان گزارش کردند که علائم مولکول فسفین در ابرهای سنگ دوم از خورشید کشف شده است. این ماده شیمیایی که از یک اتم فسفر و سه اتم هیدروژن تشکیل شده است ، باید به سرعت در جوهای غنی از اکسیژن مانند زمین و زهره تجزیه شود.

فسفین در زمین در کارخانه ها ساخته می شود و در نزدیکی انواع خاصی از میکروب ها یافت می شود. به همین ترتیب ، محققان پیشنهاد کردند که فسفین روی ونوس در فرضیه ای که بحث و جدل آن زیاد است ، نشانه ای از زندگی در آن جهان جهنمی است. یک اردوگاه مخالف این سوال را مطرح کرده است که آیا به طور قطع فسفین دیده شده است یا خیر ، در حالی که دیگری بحث می کند که آیا زندگی تنها منشا ممکن فسفین در ناهید است.

اکنون ، یک جفت دانشمند سیاره ای پیشنهاد می کنند که فوران های آتشفشانی انفجاری همچنین می توانند فسفین را به جو ونوس بریزند. نویسنده اصلی مطالعه ، نگوک تروونگ ، دانشمند سیاره ای در دانشگاه کرنل در ایتاکا ، نیویورک گفت: “ممکن است ما شاهد آتشفشانی فعال در ناهید باشیم.”

برای بررسی اینکه آیا ممکن است توضیحی غیر زیست شناختی برای فسفین در آسمان زهره وجود داشته باشد ، محققان داده های آزمایشگاهی مربوط به شیمی فسفر و همچنین محاسبات فعالیت آتشفشانی و جو را تجزیه و تحلیل کردند.

دانشمندان دریافتند که آتشفشان در ناهید می تواند به طور بالقوه مقادیر کمی از ترکیبات فسفر دار را که از آنها به عنوان فسفید شناخته می شوند ، از عمق لایه گوشته این سیاره به سطح زمین بیاورد. پس از آن فوران های آتشفشانی انفجاری می توانند این فسفیدها را – به صورت گرد و غبار آتشفشانی – به جو منتقل کنند ، جایی که ماده شیمیایی می تواند با اسید سولفوریک واکنش داده و فسفین تشکیل دهد.

برای رسیدن فسفیدها به ارتفاعات لازم برای شناسایی فسفین که قبلاً گزارش شده بود ، محققان پیشنهاد کردند که یک ونوس در مقیاسی قابل مقایسه با فوران کراکاتائو در زمین در سال 1883 لازم باشد. آن فاجعه یکی از کشنده ترین و مخرب ترین وقایع آتشفشانی در تاریخ ثبت شده روی زمین بود که بیش از 70٪ جزیره کراکتائو اندونزی و مجمع الجزایر اطراف آن را نابود کرد.

دانشمندان خاطرنشان کردند که تحقیقات قبلی ، از جمله افزایش میزان دی اکسید گوگرد در بالای ابرهای زهره و نوسانات میزان مهی که در بالای این ابرها دیده می شود ، حاکی از آن است که ونوس در واقع می تواند آتشفشانی مداوم کافی برای تولید فسفین قابل تشخیص داشته باشد.

نویسنده ارشد این مطالعه ، جاناتان لونین ، دانشمند سیاره ای در دانشگاه کرنل ، نیز گفت: “زهره مانند یک سیاره آتشفشانی به نظر می رسد – دارای یک سطح بسیار جوانی است ، و شواهدی وجود دارد که اخیراً در تاریخ خود ظاهر شده است.”

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.