بیوگرافی فرانکلین چانگ دیاز

بیوگرافی فرانکلین چانگ دیاز

بیوگرافی فرانکلین چانگ دیاز

فرانکلین چانگ دیاز در 5 آوریل 1950 در سن خوزه کاستاریکا بدنیا آمد و او اولین فضانورد اسپانیایی تبار می باشد چانگ دیاز در کودکی آرزو داشت فضانورد شود.برای مطالعه کامل بیوگرافی تا انتهای مقاله با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

در سال 1967 والدینش او را از کاستاریکا فرستادند تا با خویشاوندانش در کنتیکت زندگی کند، او مدرک لیسانش را در سال 1973 در مهندسی مکانیک را در دانشگاه کنتیکت دریافت کرد و دکترایش را در سال 1977 در فیزیک پلاسمای کاربردی از موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده است.

در سال 1980 چانگ دیاز برای شرکت در برنامه های فضایی سازمان ناسا انتخاب گردید و او اولین ماموریت فضایی اش را با شاتل فضایی کلمبیا در ژانویه سال 1986 انجام داده بود.

دیگر پروازهایی که او انجام داده بود شامل ماموریت آتلانتیس در اکتبر 1989 بود که در آن فضاپیمای گالیله مسئول کاوش مشتری بود و در ماموریت اندور در ژوئن 2002 در طی آن سه نفر مسئول پیاده روی فضایی بودند که باید با زوهای رباتیک ایستگاه فضایی بین المللی را تعمیر میکردند و او در آن شرکت داشت که مسئول بخش MIT آن ماموریت بود. البته او در جایی نیز کارمیکرد که پیشرانه های پخش پلاسما را برای کاربرده استفاده آن جهت پرواز انسان به مریخ را توسعه میداد. او از سال 1993 تا سال 2005 به عنوان مدیر آزمایشگاه پیشرانه بخش فضایی ناسا در مرکز فضایی جانسون در هیستون آمریکا بود.

چانگ دیاز همچنین شرکت ساخت موشک های فضایی Ad Astra را تاسیس کرد و ریاست آن را نیز عهده دار بود. همچنین چانگ دیاز در دانشگاه های رایس و هیوستون به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار بوده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.