بیوگرافی جک سویگرت فضانوردی آمریکایی

ماموریت آپولو 13

بیوگرافی جک سویگرت فضانوردی آمریکایی

بیوگرافی جک سویگرت فضانوردی آمریکایی

جک سویگرت در 30 اوت سال 1931 در آمریکا متولد شد، او فضانوردی آمریکایی و خلبان ماژول فرماندهی در ماموریت آپولو 13 در سال 1970 بوده است. البته ناگهان کپسول مخزن اکسیژن بخش سوخت سلولی در ماژول پاره گشته و یک لغوی در ماموریت ایجاد شد.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

خدمه این ماموریت از سویگرت و فرد دابلیو و هایز جونیور و جیمز آ لاول  جونیور تشکیل شده بود  که در نهایت به سلامت به زمین بازگشتند البته در ابتدا سویگرت شرایط ماموریت آپولو 13 را در یک نسخه پشتیبان تجربه کرده بود و برای ماموریت نیز میتوانست انتخاب شود البته سه روز قبل از پرواز فضا پیمای آپولو 13 او جایگزین توماس کی شده بود.

سویگرت در سال 1953 از دانشگاه کلرادو فارغ التحصیل شد و در سال 1965 در موسسه رنسلر مدرک کارشناسی ارشدش را دریافت کرد. البته قبل از اینکه در سال 1966 او به یک فضانورد تبدیل شود، به عنوان خلبان نیروی هوایی آمریکا در ژاپن و کره مشغول به فعالیت بود وبه عنوان خلبان آزمایشی نیز فعالیت داشته است. سویگرت در سال 1973 از برنامه های فضایی بیرون آمد و به عنوان مدیر اجرایی بخش علم و فناوری مجلس نمایندگان آمریکا مشغول به کار شد. او در سال 1977 از ناسا استعفا داد و وارد کار تجارت شد. او همچنین در سال 1978 برای کسب صندلی سنای آمریکا ناموفق بود ولی در سال 1982 از کلرادو به عنوان نماینده مجلس انتخاب شد و قبل از اینکه کارش را شروع کند بر اثر ابتلا به بیماری سرطان دار فانی را وداع کرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.