لوییس موریس راترفورد اختر فیزیکدان آمریکایی

لوییس موریس راترفورد اختر فیزیکدان آمریکایی

لوییس موریس راترفورد اختر فیزیکدان آمریکایی

لوییس موریس راترفورد در 25 نوامبر 1816 در آمریکا متولد شد او اختر فیزیکدانی آمریکایی است که اولین تلسکوپ های مربوط به عکس برداری از آسمان را اختراع نمود.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

البته وقتی راترفورد در کالج ویلیامز مشغول به تحصیل در حوزه فیزیک بود ولی بعد از آن تصمیم گرفت وکیل شود. او در سال 1849 تمامی فعالیت هایش را رها کرد و به خاطر سلامتی همسرش به اروپا سفر کرد. او کماکان علاقه اش نسبت به علم و دانش حفظ شده بود و در اروپا با اخترشناس ایتالیایی آمیچی جووانی روی اکروماتیسم میکروسکوپ ها کارنمود. در سال 1856 او یک رصد خانه ای در نیویورک که شهر محل زندگی اش بود راه اندازی کرد و دو سال بعد از آنها اولین عکس ها را از ماه گرفت.

او از این که از طریق یک تلسکوپ معمولی عکس برداری را انجام دهد اصلا رضایتی نداشت بنابراین تصمیم گرفت سیستمی طراحی کند که حاوی عدسی باشد او در سال 1860 اختراع خودش را با موفقیت آزمایش کرد و از یک خورشید گرفتگی عکس گرفت.

خرید کتاب های تاریخی

علاقه راترفورد به حوزه طیف سنجی ادامه داشت و در سال 1863 او یک بخش طبقه بندی شده از داده های مربوط به طیف های ستاره ای را منتشر کرد طبقه بندی داده های او با داده های آنجلو سکی مطابقت داشت.

راترفورد به طور سیستماتیک شروع به عکس برداری از آسمان نمود و برای این که موقعیت ستارگان را اندازه گیری کند دستگاهی در این خصوص ابداع کرد و به این نتیجه رسید که مقدار یک عکس نسبت به موقعیت ستارگان به نگاتیو های پایدار عکاسی بستگی دارد. همچنین او دستگاهی برای شکس نور به رنگ های مختلف نیز ابداع کرد. راترفورد یک دپارتمان در حوزه  1881 ابداع کرد و در سال 1883 تمامی تجهیزات و سوابق تحقیقاتی خودش را به کالج نجوم اهداکرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.