والتر ام. الساسر

فیزیکدانی آلمانی

والتر ام. الساسر

والتر ام. الساسر

والتر ام. الساسر، به طور کامل والتر موریس الساسر، (متولد ۲۰ مارس ۱۹۰۴، مانهایم، آلمان – درگذشته ۱۴ اکتبر ۱۹۹۱، بالتیمور، Md.، ایالات متحده)، فیزیکدان آمریکایی آلمانی الاصل که به دلیل مشارکت های مختلف در علوم پایه بسیار معروف است. برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

 

الساسر مدرک Ph.D. از دانشگاه گوتینگن در سال 1927، سپس در در فرانکفورت، پاریس، و موسسه فناوری کالیفرنیا به تدریس پرداخت. او در سال 1940 شهروند ایالات متحده شد و قبل از بازگشت به زندگی آکادمیک، در دانشگاه های پنسیلوانیا، یوتا و کالیفرنیا، درگیر تحقیقات برای سپاه سیگنال ارتش ایالات متحده و شرکت رادیویی آمریکا شد ودر  موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس؛ و دانشگاه های پرینستون، مریلند و جان هاپکینز مشغول به کار شد.

زمانی که الساسر دانشجوی کارشناسی ارشد بود، به درستی پیش‌بینی کرد که پرتوی از الکترون‌ها توسط یک ماده کریستالی پراش می‌شود. پس از کشف نوترون، او رفتار مشابهی را برای نوترون ها پیش بینی کرد. الساسر مستقل از برنده جایزه نوبل، هانس بته، کار مهمی در مورد احتمال وجود برهمکنش های خاص بین نوترون ها و هسته های اتمی انجام داد.

 

الساسر آنچه را که مدل دینامو ساختار زمین نامیده می شود فرموله کرد تا منشا و خواص میدان مغناطیسی آن را توضیح دهد. او گفت  که  جریان همرفتی  درون هسته، که توسط انرژی واپاشی رادیواکتیو هدایت می‌شود، جریان‌های الکتریکی تولید می‌کند که با پوسته‌های کروی متحدالمرکز گوشته زمین که با سرعت‌های مختلف در حال چرخش هستند، برهم‌کنش دارند و اثر کوریولیس باعث ایجاد گرداب‌هایی در مرزهای این پوسته‌ها می‌شود. .

 

او همچنین کاربرد مفاهیم نظری معاصر فیزیک، به ویژه مکانیک کوانتومی، را در علوم زیستی بررسی کرد و دیدگاه‌های خود را در بنیاد فیزیکی زیست‌شناسی (1958)، اتم و ارگانیسم (1966)، و چکیده‌های اصلی زیست‌شناسی (1975) ارائه کرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.