دیرینه اقلیم شناسی چیست؟

مولفه ای در زمین شناسی و نجوم

دیرینه اقلیم شناسی چیست؟

دیرینه اقلیم شناسی چیست؟

دیرینه اقلیم شناسی به مطالعه علمی شرایط اقلیمی اعصار زمین شناسی  در گذشته می پردازد. دیرینه اقلیم شناسان به دنبال توضیح تغییرات آب و هوایی برای تمام قسمت های زمین در طول هر دوره زمین شناسی معین، از زمان شکل گیری زمین هستند.برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

بسیاری از زمینه های مرتبط به زمینه های این رشته کمک کننده هستند، اما داده های تحقیقاتی اساسی عمدتاً از زمین شناسی و گیاه شناسی دیرینه گرفته شده است. تلاش‌های نظری برای توضیح بیشتر از نجوم، فیزیک جو، هواشناسی و ژئوفیزیک نیز در موضوع این مقاله انجام شده است.

دو عامل عمده در مطالعه شرایط آب و هوایی باستانی و کنونی زمین، تغییرات در رابطه بین زمین و خورشید (مثلاً تغییر جزئی در پیکربندی مدار زمین) و تغییرات در سطح زمین در دیرینه  اقلیم شناسی مورد بررسی قرار میگیرد. خود سیاره (پدیده هایی مانند فوران های آتشفشانی، رویدادهای کوه سازی، دگرگونی جوامع گیاهی، و پراکندگی قاره ها را شامل می شود). برخی از سوالاتی که در گذشته مورد مطالعه قرار گرفته اند تا حد زیادی توضیح داده شده است. برای مثال، دیرینه‌اقلیم‌شناسان دریافتند که گرمای خشکی‌های نیمکره شمالی در حداقل 90 درصد از 570 میلیون سال گذشته، عمدتاً به دلیل جابجایی قاره‌ها در عرض‌های جغرافیایی است. تا حدود 150 میلیون سال پیش، هر دو آمریکای شمالی و اروپا بسیار نزدیکتر از امروز به استوا بودند. توضیح سؤالات دیگر، مانند دلایل پیشروی ها و عقب نشینی های نامنظم ورقه های یخی (یعنی دوره های یخبندان و بین یخبندان)، بسیار دشوارتر است و هیچ نظریه کاملاً رضایت بخشی در این مورد ارائه نشده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.