آیا امکان دارد ما با سرعت نور بتوانیم در فضا سفر کنیم؟

سرعت نور در فضا

آیا امکان دارد ما با سرعت نور بتوانیم در فضا سفر کنیم؟

آیا امکان دارد ما با سرعت نور بتوانیم در فضا سفر کنیم؟

ایده سفر با سرعت نور برای یک سری نویسنده است که دوست دارند در مورد مسائل علمی و تخیلی مطالبی را جمع آوری نمایند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

حد آخر سرعت نور حدود 458/792/299 متر بر ثانیه است با این مقدار سرعت شما میتوانید بیش از هفت بار به دور زمین بچرخید و سرانجام انسان ها با این سرعت میتوانند در خارج از منظومه شمسی به دنبال تمدن هایی باشند که تا به الان ناشناخته هستند.

در سال 1947 انسان برای اولین بار توانست با استفاده ازهواپیمای مافوق صوت کنکورد از حد سرعت صوت بگذرد  بنابراین با اینحال آیا امکان دارد با سرعت نور بتوانیم در فضا سفر کنیم. براساس تجربیات و مواردی که از فیزیک و محدودیت های جهان بدست آوردیم باید بگوییم جواب به این سوال منفی است و باید گفت اساس این مورد براساس معادله نسبیت انیشتین خلاصه می شود.

مقدار سرعت نور مانند سرعت کیهان است که هیچ کس نمیتواند از حد آن فراتر برود. بنابراین سفر با سرعت نور برای هرچیزی از انسان گرفته تا فضا پیما غیر ممکن خواهد بود. حتی برای موارد بسیار ریز ذرات ریز اتمی و یا مواردی که به سرعت نور نزدیک میشوند میتوانند چالش های مهمی را در سفرهای فضایی ایجاد کنند و باید گفت میتوان با استفاده از ذرات ریز اتمی مانند پروتونها سرعت مان را تا حد سرعت نور افزایش دهیم. البته سرعت نور سرعتی است که بشر و هر چیزی که در طبیعت وجود دارد را به بی نهایت می رساند و باید گفت انسان و دیگر موارد تاکنون نتوانسته اند به حد بی نهایت برسند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.