کارل  جنسکی مهندس آمریکایی

آشنایی با یک اخترشناسی رادیویی

کارل جنسکی مهندس آمریکایی

کارل  جنسکی مهندس آمریکایی

کارل جنسکی در اوکلاهما در ایالات متحده بدنیا آمد و در 14 فوریه 1950 در رد بانک نیوجرسی در گذشت، او یک مهندس آمریکایی بود که با کشف امواج رادیویی از یک منبع فرازمینی، توسعه اختر شناسی رادیویی را آغاز کرد.برای آشنایی بیشتر با این اخترشناس رادیویی تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

این دانش جدیدی است مه از اواسط قرن بیستم دامنه مشاهدات نجومی را گسترده تر کرد.

در سال 1928 جنسکی به آزمایشگاه های تلفن بل در نیوجرسی پیوست، جایی که وظیفه او پیگیری و شناسایی اشکال مختلف تداخل بود که گریبان گیر ارتباطات تلفنی بود. او یک آنتن خطی و جهت دار ساخت که به وسیله آن قادر به شناسایی همه منابع تداخل به جز یک مورد بود. وی پس از ماه ها مطالعه در سال 1931 کشف کرد که منبع تداخل رادیویی از یک جایی  شناسایی نشده از ستارگان است. در بهار بعد او نتیجه گرفت که این منبع در جهت صورت فلکی کمان دار قرار دارد ، که هارلو شپلی و یان اورت آن را  به عنوان مرکز کهکشان راه شیری درنظر گرفته بودند

جنسکی یافته های خود را در اواخر سال 1932 منتشر کرد اما به دنبال توسعه بیشتر نجوم رادیویی نبود، کاری که مهندس و ستاره شناس آماتور آمریکایی گروت ربر انجام داد. به افتخار کشف دوران ساز جنسکی ، واحد قدرت انتشار امواج رادیویی  جنسکی نامگذاری شد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.