مایکل کالینز یک فضانورد آمریکایی

زندگینامه مایکل کالینز

مایکل کالینز یک فضانورد آمریکایی

مایکل کالینز یک فضانورد آمریکایی

مایکل کالینز، (متولد 31 اکتبر 1930، رم، ایتالیا)فضانورد آمریکایی که خلبان ماژول فرماندهی آپولو 11 بود ، اولین مأموریت  او فرود بر روی ماه بود.شما علاقه مندان به خواندن بیوگرافی مایکل کالینز حتماً تا انتهای مطلب با آندرومدا مگ همراه باشید.

کالینز ، فارغ التحصیل آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت ، نیویورک ، به نیروی هوایی منتقل شد و به عنوان خلبان آزمایشی پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا شد. وی در سال 1963 به برنامه فضایی پیوست.

جمینای 10 ، توسط كالینز و خلبان فرماندهی جان دبلیو یانگ ، در 18 جولای 1966 به فضا پرتاب شد. پس از ملاقات با یك وسیله نقلیه هدف آگنا ، این دو نفر با استفاده از موتورهای آگنا آنها را به ارتفاع ركورد 764 كیلومتر (475 مایل) سوق دادند. ، جایی که کالینز از فضاپیما خارج شد تا تجهیزات مورد نیاز برای آزمایش میکرو شهاب سنگ را از انتهای  بخش عقب جمینای  حذف کند و تلاش کرد تجهیزات مشابهی را به آگنا متصل کند. وی موفق به تهیه ابزاری از آگنا شد ، اما فعالیت وی به دلیل کمبود سوخت صنایع دستی جمینای کمتر شد . جمینای 10 در 21 ژوئیه به زمین بازگشت.

در 16 ژوئیه 1969 ، کالینز در مأموریت آپولو 11 به همراه فرمانده نیل آرمسترانگ و خلبان ماژول قمری ادوین ای. آلدرین ، جونیور آرمسترانگ و آلدرین به ماه در 20 ژوئیه در ماژول ماه عقاب در ماه فرود آمدند در حالی که کالینز در بخش  ماژول فرماندهی کلمبیا باقی مانده و ماه را در ارتفاع 97–121 کیلومتری (60–75 مایل) دور می زند. در 21 ژوئیه آرمسترانگ و آلدرین به او پیوستند و روز بعد فضانوردان مدار ماه را ترک کردند. آنها در 24 ژوئیه در اقیانوس آرام افتادند. این سه فضانورد 18 روز را در قرنطینه گذراندند تا از آلودگی احتمالی میکروب های ماه جلوگیری کنند. در طی روزهای بعد و در طی سفر به 21 کشور ، آنها به دلیل سهم خود در گشایش دوره جدیدی در کاوش بشر از جهان مورد تحسین قرار گرفتند.

آپولو 11 آخرین ماموریت فضایی وی بود. بعداً در سال 1969 کالینز به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور عمومی منصوب شد. در سال 1971 وی اولین مدیر موزه ملی هوا و فضا در واشنگتن دی سی شد و در سال 1978 معاون وزیر موسسه اسمیتسونیان شد. وی از سال 1980 تا 1985 معاون رئیس جمهور در عملیات میدانی برای شرکت هوافضا Vought Corporation بود. وی چهار کتاب نوشت ، از جمله گزارشی از ماموریت آپولو 11 ، حمل آتش (1974) و تاریخچه برنامه فضایی آمریکا ، لیفتوف (1988).

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.