هلن شارمن یک شیمیدان و فضانورد انگلیسی

شیمیدان و فضانورد بریتانیایی

هلن شارمن یک شیمیدان و فضانورد انگلیسی

هلن شارمن یک شیمیدان و فضانورد انگلیسی

هلن شارمن در 30 می سال 1963 در انگلستان متولد شد. او یک شیمیدان و فضانورد بریتانیایی بود و اولین شهروند بریتانیایی بود که به فضا رفت و در یک ماموریت به ایستگاه فضایی مدولار شوروی میر در ماه می 1991 رفته بود.برای مطالعه کامل بیوگرافی هلن شارمن تا انتها با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

شارمن در سال 1984 مدرک لیسانس شیمی را از دانشگاه شفیلد دریافت کرد. پس از دریافت مدرک دکترا از کالج بیربک لندن، ابتدا به عنوان مهندس در لندن و سپس به عنوان شیمیدان برای Mars Confectionery Ltd مشغول به کار شد. در نوامبر 1989 او به یک  مسابقه رفت که در آن 13000 متقاضی برای عضویت در پروژه جونو انتخاب شد.

او 18 ماه آموزش سخت را در مرکز آموزش فضانوردان یوری گاگارین در  روسیه گذراند. این پروژه تقریباً متوقف شد زیرا کنسرسیوم جونو نتوانست بودجه مورد نیاز را تامین کند. مأموریت توانست با پول شوروی پیش برود. با این حال، آزمایش های بریتانیا به دلیل نگرانی های بودجه محدود بود.

شارمن سرانجام در 18 می 1991 به عنوان فضانورد تحقیقاتی در سایوز TM-12 به همراه دو فضانورد شوروی، فرمانده آناتولی آرتسبارسکی و مهندس پرواز سرگئی کریکالوف به فضا پرتاب شد. سایوز TM-12 در 20 مه به ایستگاه فضایی میر لنگر انداخت. این ماموریت نزدیک به هشت روز به طول انجامید و در این مدت شارمن آزمایش های پزشکی و کشاورزی را انجام داد. او همچنین با دانش آموزان بریتانیایی از طریق رادیو ارتباط برقرار کرد. شارمن در 26 می با سایوز TM-11 به زمین بازگشت.

شارمن در زمان انتخاب فضانوردان توسط آژانس فضایی اروپا در سال‌های 1992 و 1998 در فهرست نامزدها قرار داشت. با این حال، او در گروه‌های فضانورد نهایی انتخاب نشد. در این مدت او فعالیت های مختلفی را دنبال کرد و در سال 2015 به عضویت هیئت علمی در امپریال کالج لندن درآمد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.