ورود چین به مریخ و عرضه جدیدی از فضانوردی

چین بر روی مریخ فرود آمد

ورود چین به مریخ و عرضه جدیدی از فضانوردی

ورود چین به مریخ و عرضه جدیدی از فضانوردی

یک سناتور آمریکایی می گوید: ورود چین به مریخ به ما یاد آوری می کند که دیگر ما مثل گذشته جایگاهی در فضا نداریم.سناتور آنگوس کینگ می گوید که شکی نیست چین رقیب سرسخت ایالات متحده است. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

واشنگتن اعلام نمود که ساعاتی پس از آنکه یک مریخ نورد چینی عصر جمعه با موفقیت بر سطح مریخ فرود آمد، سناتور آنگوس کینگ گفت این یک موفقیت برای چین است وقدرت فضایی چین را به عرصه می کشد و ایالات متحده را از نظر قدرت فضایی به چالش می کشد.

سناتور کینگ پس از بازگشت از سفر دوروزه به بخش فرماندهی فضایی ایالات متحده و سایر تاسیسات نظامی در کلرادوی آمریکا به خبرنگاران گفت: فرود مریخ نورد چین بر روی سیاره سرخ این نکته را می رساند که دیگر مثل گذشته ما از نظر فضایی خبره نخواهیم بود.

سناتور کینگ به طور مستقل با اکثریت نمایندگان دموکرات سنای آمریکا همکاری هایی داردو او رییس کمیته نیروهای استراتژیک نیرو های مسلح می باشد و بر بخش ها و برنامه های فضایی و استراتژیک نظارت دارد.

اکنون چین دومین کشوری است که پس از ایالات متحده موفق به فرود بر مریخ شده است. سناتور کینگ گفت این مانند اسپوتنیک روسیه نیست بلکه میتواند یک رقیب قدرمتند از نظر فضایی برای ما باشد. سناتور کینگ این را نیز عنوان کرد که دسترسی ما به فضا اکنون در حال تغییر است. ماموریت فضایی تیانون-1 چین اولین فضا پیمای میان سیاره ای مستقل چین است که از ژوییه 2020 کار خودش را آغاز نموده است.

چین پیش از این در اواخر سال گذشته به ترتیب در سال 2013 و 2019 در دو طرف نزدیک و دور ماه فرود آمد قبل از اینکه یک نمونه پیچیده ماه را بسازد.

کینگ با تأمل در مورد بازدید خود از فرماندهی فضایی ایالات متحده گفت که خبر فرود آمدن چین بر روی سیاره سرخ شک و تردید در مورد نیاز به نیروی فضایی ایالات متحده را برطرف می کند.

کینگ گفت: “برای من این نوع مسئله وضعیت قرارگیری ما در فضا را نشان میدهد ، که چرا ما یک نیروی فضایی داریم؟”

فرود  بر روی مریخ “سطح فوق العاده ای از پیچیدگی و توانایی فن آوری” را نشان می دهد. وی افزود ، این امر نگرانی های امنیت ملی را نیز برای ایالات متحده افزایش می دهد. “اگر چینی هال بتوانند یک مریخ نورد را بر روی  مریخ فرود آورند ، کارهای زیاد دیگری نیز وجود دارد که از نظر فضایی انجامش  خیرخواهانه خواهد بود .”

همانطور که چین و سایر کشورها شروع به استقرار  در فضا می کنند ، کینگ گفت که ایالات متحده باید برای توافق جهانی در مورد هنجارهای رفتاری تلاش کند. وی گفت: “این به نفع همه است.” فضا پیماها باید به آرامی از کنار یکدیگر عبور کنند . و ما به یک سری استانداردها نیاز داریم تا هرج و مرجی نداشته باشیم. ”

کینگ گفت که این تلاش باید توسط وزارت امور خارجه و وزارت دفاع انجام شود . وی گفت که بحث و گفتگوها باید با متحدان آغاز شود و سرانجام باید روس ها و چینی ها روی میز مذاکره قرار گیرند تا کشورها این را در زمینه یک همکاری درک نمایند.

کینگ چند سال پیش در جلساتی با مقامات دولت آسیا گفت: “من فهمیدم که ایالات متحده متحدانی دارد  و چین مشتریاانی در زمینه پروژه های فضایی دارد. و ما باید خودمان را در این زمینه تقویت نماییم تا از نظر فضایی همه جلو باشیم.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.