اولین پیوند قلب خوک به انسان

پیوند قلب برای اولین بار

اولین پیوند قلب خوک به انسان

اولین پیوند قلب خوک به انسان

اول پیوند قلب خوک اصلاح شده ژنتیکی در بدن انسان ها انجام شد و امیدها را برای کمبود اعضای اهدایی افزایش داد.برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

برای اولین بار به انسان پیوند قلب خوک داده شد. دیوید بنت، 57 ساله، در 7 ژانویه در بالتیمور، مریلند، با استفاده از قلبی که از نظر ژنتیکی برای افزایش شانس پذیرش در بدن انسان اصلاح شده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

قلب اهدایی از خوکی است که توسط شرکت آمریکایی Revivicor ساخته شده است. در مجموع، این حیوان دارای 10 ژن اصلاح شده بود. چهار مورد از آنها غیرفعال شدند، از جمله یکی که باعث پاسخ ایمنی تهاجمی می شود و دیگری که در غیر این صورت باعث می شود قلب خوک پس از پیوند به بدن انسان به رشد خودش ادامه دهد.

برای افزایش بیشتر شانس پذیرش، خوک اهداکننده شش ژن انسانی را در ژنوم خود قرار داده بود و بنت در حال مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی می باشد. همانطور که این خبر منتشر شد، بنت به خوبی با قلب جدید کنار می آمد، اما هنوز از دستگاه بای پس قلب-ریه که عملکرد آن را پشتیبانی می کند، خارج نشده بود. تیم پزشکی او به نیویورک تایمز گفت که قلب حیوان بیشتر کار را انجام می دهد و تا کنون  عملکرد قلب “عادی به نظر می رسد”.

یواخیم دنر از دانشگاه آزاد برلین می گوید: «این یک گام بزرگ به جلو است  می توانید این مورد  را با اولین فرود روی ماه مقایسه کنید.

پیوند از حیوانات دیگر، که به عنوان پیوند خارجی شناخته می شود، مدت هاست که به عنوان راهی برای نجات جان هزاران نفر در نظر گرفته می شود که هر ساله در انتظار پیوند عضو می میرند. نگرانی اصلی این است که آیا سیستم ایمنی ما چنین پیوندهایی را می پذیرد یا خیر، زیرا  پس زدن عضو می تواند حتی بین اهداکنندگان و گیرنده های انسانی که از لحاظ ایمونولوژیکی همسان هستند اتفاق بیفتد.

بسیاری از گروه‌های تحقیقاتی سال‌ها تلاش کرده‌اند تا حیوانات را تغییر دهند تا اندام‌های آنها واکنش ایمنی کمتری را برانگیزد و در پیوند آنها به پستاندارانی مانند بابون‌ها موفق بوده‌اند.

دنر که در تحقیقات مربوطه پستانداران با استفاده از اندام خوک Revivicor شرکت داشته است، اما هیچ ارتباط مالی با شرکت ندارد، می‌گوید:  روزهای اول  آزمایش حیاتی است، اگرچه  پس زدن عضو ایمنی ممکن است هفته‌ها یا بیشتر طول بکشد. “ما باید محتاط باشیم. باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه چه میشود.»

بنت برای انجام این روش خطرناک تایید شد، زیرا او آنقدر بیمار بود که نمی‌توانست در لیست انتظار برای گرفتن قلب انسان قرار بگیرد. اگر او با موفقیت از دستگاه بای‌پس خارج شود و به سلامتی خود ادامه دهد، می‌تواند دری را برای چنین پیوندهایی برای افراد دیگر در زمینه پیوند اعضا باز کند. همچنین می تواند در آینده منجر به پیوند کلیه، کبد و ریه از خوک به انسان شود.

این نگرانی وجود داشت که ژن‌های ویروسی که به طور طبیعی در DNA خوک یافت می‌شود، به انسان منتقل شود، اما پس از پیوند موفقیت‌آمیز سلول‌های لوزالمعده خوک به افراد دیابتی، این ژن‌ها محو شده‌اند. چنین مشکلی با پیوند اعضای کامل خوک به پستانداران نیز به وجود نیامده است. آنتونی وارنز از دانشگاه کوئین مری لندن که در این کار دخالتی نداشت، می‌گوید: با این حال، احتمالاً پزشکان بنت از نزدیک او را زیر نظر دارند تا این احتمال را بررسی کنند.

او می‌گوید: «این یک آزمایش بسیار اولیه است و در مدت زمان کوتاهی به عمل بالینی تبدیل نمی‌شود».  اگر این عمل کارکردی داشته باشد ممکن است چند سال دیگر رخ دهد

اگر این روش موفقیت آمیز باشد، اهدای عضو برای ارائه گسترده تر آن در آینده نباید مانع بزرگی باشد. خوک ها در هر بستر حدود هشت خوک دارند و می توانند قبل از یک سالگی شروع به تولید مثل کنند، اگرچه باید در شرایط بهداشتی خاصی پرورش داده شوند.

سخنگوی NHS Blood and Transplant در بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «ما سال‌هاست که این حوزه تحقیقاتی خاص را تماشا می‌کنیم. با این حال، هنوز راهی وجود دارد تا پیوندهایی از این دست به یک واقعیت روزمره تبدیل شود.»

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.