ستاره آلفا قنطورس دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

ستاره ای سه گانه

ستاره آلفا قنطورس دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

ستاره آلفا قنطورس دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

ستاره آلفا قنطورس یک ستاره ای سه گانه می باشد و ضعیف ترین بخش آن پروکسیما قنطورس است و نزدیک ترین ستاره به خورشید می باشد که در فاصله 4.2 سال نوری نسبت به ما فاصله دارد.برای خواندن کامل مقاله تا انتها با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

و دارای دو جز درخشان A,B است و در حدود 0.2 سال نوری نسبت به خورشید فاصله دارد و با فاصله 80 سال به دور یکدیگر میچرخند و ستاره پروکسیما با حدود550000 سال به دور آنها میچرخد و در خشان ترین بخش آن ستاره آلفا قنطورس A است که از نظر طیفی و شعاع بسیار به خورشید شباهت دارد.

دومین بخش آن ستاره آلفا قنطورس B می باشد که دارای اندازه 1.4 است و  یک ستاره قرمز رنگ میباشد و سومین بخش آن پروکسیما با اندازه 11 است که یک ستاره کوتوله قرمز می باشد. همان طور که از زمین دیده می شود این سیستم ستاره ای جز چهارمین سیستم ستاره ای درخشان هستند  البته ستاره پروکسیما که کوتوله قرمز است به چشم غیر مسلح دیده نمی شود و ستاره آلفا قنطورس نیز در بخش جنوبی صورت فلکی قنطورس قرار دارد و از قسمت جنوب در حدود 40 درجه عرض جغرافیایی قابل مشاهده است .

پروکسیما دارای یک سیاره به نام پروکسیما قنطورس بی می باشد و نزدیکترین سیاره فراخورشیدی است که در سال 2016 کشف شده است و جرم آن حداقل 1.3 برابر جرم زمین می باشد و بنابراین مثل زمین سیاره ای است که از سنگ تشکیل شده است و آب به صورت مایع در سطح این سیاره نیز وجود دارد و باید به این نکته اشاره کرد در جایی که آب وجود دارد ممکن است شرایط زندگی نیز در آنجا وجود داشته باشد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.