بیوگرافی دیوید اسکات فضانورد آمریکایی

فرمانده پروژه آپولو 15

بیوگرافی دیوید اسکات فضانورد آمریکایی

بیوگرافی دیوید اسکات فضانورد آمریکایی

دیوید اسکات در 6 ژوئن سال 1932 در آمریکا بدنیا آمد او فرمانده پروژه آپولو 15 نیز بود او پس از اینکه از بخش آکادمی نظامی ایالات متحده آمریکا در وست پوینت در سال 1954 فارغ التحصیل شد.برای مطالعه کامل بیوگرافی بیوگرافی دیوید اسکات فضانورد آمریکایی تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

وارد نیروی هوایی آمریکا شد و در آنجا آموزش های مربوط به پرواز را گذراند. او در رشته هوانوردی و  فضانوردی از موسسه فناوری ماساچوست مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرد و برای آموزش به عنوان خلبان به پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا رفت.

در سال 1963 او ازمیان سه فضا نورد آمریکایی برای پروژه های فضایی انتخاب شد. اسکات به همراه آرمسترانگ در 16 مارس 1966 با همدیگر به یک وسیله نقلیه هدف بدون سرنشین آگنا که اولین بارانداز فضایی بود قرار ملاقان گذاشتند و در آنجا ساکن شدند  اما به دلیل وجود یک نقص الکتریکی باعث شد سفینه آگنا جمنای سقوط کند. البته بعد از جدایی جمنای از آجنا سرانجام کنترل اصلی سیستم دوباره برقرار شد چون دیگر باید ماموریت متوقف می شد. اسکات و آرمسترانگ 10 ساعت و 42 دقیقه پس از پرواز به زمین نشستند.

اسکات به عنوان خلبان ماژول بخش فرماندهی آپولو 9 با فرماندهی جیمز مک دیوت و خلبان دیگر ماژول به نام راستی شوایکارت مشغول خدمت بود. ماموریت آنها در 3 مارس 1969 آغاز شد و در آنها در مدار زمین همدیگر را دیدند و بعد بر روی ماه لنگرشان را انداختند.

در 26 جولای 1971 نیز اسکات جیمز ایروین و آلفرد وردن وارد پرواژ آپولو 15 شدندو و پس از یک سفر چند روزه اسکات و ایروین  بر روی ماه فرود آمد آنها حدود 28 کیلومتر را طی کردند و بیش از 17 ساعت را در خارج از فضا پیمایشان گذراندند و در 7 آگوست به زمین باز گشتند.

از سال 1972 تا 1975 اسکات به عضویت کارکنان پروژه آزمایشی آپولو سایوز در آمد او سپس توانست مدیر مرکز تحقیقات پایگاه نیروی هوایی ادواردز نیز شود. او برنامه های فضایی اش را در سال 1977 تمام کرد تا وارد کسب و کار خصوصی در لس آنجلس شود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.