دیدن ماه در روز چه دلایلی می تواند داشته باشد

مشاهده ماه در روز

دیدن ماه در روز چه دلایلی می تواند داشته باشد

دیدن ماه در روز چه دلایلی می تواند داشته باشد

دیدن ماه در روز یک اتفاق کاملاً طبیعی بوده و این درست نیست که ماه در مقابل خورشید قرار دارد چرا که ماه تنها در مدار خودش بوده و 180 درجه با خورشید فاصله دارد. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

چرا ما می توانیم ماه را در روشنایی روز ببینیم

بسیاری از مردم از دیدن ماه در نور کامل روز تعجب می کنند، اما این یک اتفاق کاملاً طبیعی است. یک تصور غلط بسیار رایج در نجوم این است که ماه درست در مقابل خورشید در آسمان قرار دارد. در واقع ، ماه تنها در یک موقعیت خاص در مدارش قرار گرفته است.

زمان دقیق ماه کامل نیز  زمانی  است که ماه  180 درجه با خورشید فاصله دارد بقیه ماه می تواند از 0 تا 180 درجه دور باشد و حداقل از لحاظ تئوری در آسمان روز قابل مشاهده است. در ماه کامل، ماه دقیقاً مقابل خورشید قرار دارد. این بدان معناست که ماه دقیقاً هنگام غروب خورشید طلوع می کند و درست هنگام طلوع خورشید غروب می کند. همچنین این تنها شب در ماه است که می تواند ماه گرفتگی اتفاق بیفتد.

حتی در این صورت، کسوف معمولاً از هر شش ماه فقط یک ماه کامل اتفاق می افتد. بار دیگر سایه زمین برای لمس ماه بسیارزیا دباشد و یا خیلی کم باشد. دو چیز در دیده شدن ماه در نور روز نقش دارند. اول به اندازه کافی روشن است که نور آن به نور آبی پراکنده آسمان نفوذ می کند.

اگر با یک تلسکوپ دقیقاً به نقطه مناسب نگاه می کنید ، می توانید سیارات عطارد ، زهره و مشتری را در نور روز به علاوه چند ستاره درخشان مشاهده کنید ثانیا ماه باید در آسمانجایی قرار داشته باشد که قابل مشاهده نیز باشد. به دلیل چرخش زمین ، ماه از هر 24 ساعت تقریباً 12 ساعت در بالای افق قرار دارد.

از آنجایی که این 12 ساعت تقریباً هرگز با تقریباً 12 ساعت روشنایی روز در هر 24 ساعت منطبق نیست ممکن برای مشاهده ماه در نور روز به طور متوسط حدود 6 ساعت در روز زمان  وجود داشته باشد. ماه تقریباً هر روز در نور روز قابل مشاهده است و بهترین زمان دیدن ماه در نور روز نزدیک به سه ماهه اول و آخر است، زمانی که ماه 90 درجه از خورشید در آسمان فاصله دارد. مثلا در سه ماه آخر روز شنبه در 12 سپتامبر ماه در ساعت 11:06 ظهر طلوع میکند و خورشید در ساعت 6:34 صبح طلو ع میکند  در این زمان ماه 74 درجه بالاتر از مقدار افق قرار داردو خورشید و ماه هر دو در بالای افق  تا زمانی که ماه در ساعت 3:03 غروب کند قرار دارد هرچند اگر افق مه آلود باشد دیدن ماه ممکن است سخت باشد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.