چرا افراد به فیلم اینتراستلار علاقه زیادی دارند؟

سینما

چرا افراد به فیلم اینتراستلار علاقه زیادی دارند؟

چرا افراد به فیلم اینتراستلار علاقه زیادی دارند؟

شاید دنیای فیلم و سریال توانسته ذهن و عقل بشر را به یک دنیای دیگر بازکند. در تمامی فیلم ها و سریال ما چند شخصیت داریم که یکی از آن ها همیشه دوست دارد که جریان را به نفع خودش تمام کند و دیگری دوست دارد جریان را به نفع همه تمام کند. این مورد ابعاد زیادی را در بر می گیرد. در خصوص فیلم اینتراستلار نیز همین مورد وجود دارد. متیومک کانهی که شخصیت اصلی فیلم را برعهده دارد، قرار است خواسته خودش را بر خواسته دیگران ترجیح دهد و موفق می شود ولی این مورد برای او عواقب جبران ناپذیری دارد. در ابتدا باید بدانید که میتومک کانهی یک فضانوردی است که قصد سفر به فراتر از منظومه شمسی را دارد. این مورد یک مورد حیاتی است که می تواند بشر را از خطر انقراض نجات دهد. ولی آیا شما می توانید درک کنید که چرا افراد دوست دارد که فیلم اینتراستلار را چند بار تماشا کنند. یکی از مهمترین موارد در این خصوص این است که فیلم اینتراستلار فقط یک فیلم نیست بلکه علم فیزیک و حتی شیمی را نیز در درون خودش حفظ کرده است.

کارگردان این فیلم که کریستوفر نولان نام دارد، همیشه سعی داشته تا با ایجاد یک بستر، تمامی مواردی که در ذهن دارد را روی تصویر سینما پیاده سازی کند. نولان در این فیلم از ایده های فیزیکی کیپ تورن فیزیکدان معروف آمریکایی کمک گرفت. کیپ تورن توانست چندین سال قبل از کشف واقعی شکل سیاهچاله با استفاده از عملیات های ریاضی و فیزیک شکل واقعی سیاهچاله را حدس بزند که حدس اش هم درست از آب در آمد. ولی آیا باورتان می شود که وقتی متیو مک کانهی در یک مکعب چند بعدی گیر می کند چه چیزی در حال رخ دادن است، او بحث جهان های موازی را به وسط می کشد که ممکن است مثلا یک انسان و یا یک چیز در زمان های مختلف در یک مکان حضور داشته باشند ولی حضور آنها بعدا احساس شود. به طور کلی فیلم اینتراستلار می تواند تفکرات را به هم بریزد. در اوایل فیلم وقتی متیو برای بررسی وضعیت درس دخترش به مدرسه می رود، با یک عده روبرو می شود که به او می گویند دخترت از سفر به ما دفاع می کند و می گوید واقعا رخ داده است. این دسته از افراد شامل چند فرد به طور کلی خواهند بود. دسته اول افراد زمین تخت گرا هستند که فقط فکر خودشان را قبول دارند، و سعی می کنند با جمع آوری مدارک بی پایه و حتی بی سر وته بگویند که ما حتی از دانشمندان هم بیشتر می فهمیم، دسته دوم هم افرادی هستند که مطالعه ای ندارند و طرفدار تئوری توطئه هستند. باید در نظر داشته باشید که ترکیب توطئه و زمین تخت فرد را به یک فرد بسیار متعصب نسبت به وقایع تبدیل می کند که گویا خود فرد دانای کل است و دیگران هم احمق هایی هستند که چیزی نمی دانند. خوب در فیلم اینتر استلار دقیقا این مورد نمایش داده شد. در بخش های دیگر نیز ما شاهد هستیم که مک کانهی وقتی با پسرش تماس می گیرد می بیند که 20 سال از وقایع دور بوده است که این مورد بحث فضا زمان را به وسط می کشد که چطور زمان آنقدر درسیاره ای دیگر دیر گذشته که در زمینه چندین سال گذشته است.

در خصوص این مورد باید در نظر بگیریم که چون هم علم و هم شبه علم در یک فیلم گنجانده شده است علاقه افراد بسیاری را فرا می گیرد تا فیلم اینتراستلار را چندین بار ببینند و در هربار هم نکات جدیدی را افراد یاد میگیرند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.