رئا قمری برای زحل

شناخت قمر زحل

رئا قمری برای زحل

رئا قمری برای زحل

رئا، دومین قمر بزرگ زحل، گلوله برفی کثیفی از سنگ و یخ است. تنها قمری که با جو اکسیژن، هر چند ممکن است نازک باشد، رئا یکی از قمرهایی است که در سیستم خورشیدی قرار گرفته است.برای آشنایی بیشتر با قمر رئا تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

کشف و نامگذاری

رئا یکی از چهار قمر است که توسط ستاره شناس ایتالیایی جیووانی کاسینی کشف شده است. او این قمر یخی را در 23 دسامبر سال 1672 مشاهده کرد. این دومین قمری بود که مشاهده کرد و سومین قمری بود که در مدار سیاره زحل پیدا شد. قطر آن با 949 مایل (1528 کیلومتر) دومین قمربزرگ زحل است، اما کمتر از یک سوم بزرگترین رقیب، تایتان است. کاسینی چهار قمر کشف شده به نام های  Sidera Lodoicea – ستارگان لوئیس – را به نام پادشاه لوئی چهارم نامگذاری کرد. رئا بر اساس فاصله خود از سیاره ابتدا از نظر عددی به عنوان زحل پنجم شناخته شد. به طور رسمی نامگذاری نشده بود تا اینکه در سال 1847 ، هنگامی که جان هرشل (پسر ستاره شناس ویلیام هرشل) پیشنهاد داد قمرهای  زحل را برای تیتان ها ، خواهران و برادران خدای کرونوس یونانی (که رومیان به آن زحل می گویند) نامگذاری کنند.

روی سطح رئا چه می گذرد

رئا جسمی یخی با تراکم 1.233 برابر آب مایع است ، که به معنی سه چهارم یخ و یک چهارم سنگ است. سطح بسیار بازتابنده آن شواهد بیشتری را ارائه می دهد. هنگامی که فضاپیمای کاسینی-هویگنس ناسا رئا را بررسی کرد، اندازه گیری های انجام شده بر اساس حرکت زاویه ای آن دانشمندان را به این نتیجه رساند که ماه فاقد هسته یخی است. درعوض، شبیه گلوله برفی کثیف یخ زده ، با یخ و سنگ با هم مخلوط شده است.

دما در رئا از منفی 174 درجه سانتیگراد (منفی 281 درجه فارنهایت) در مناطق گرمتر و دارای نور آفتاب تا منفی 220 درجه سانتیگراد (منفی 364 فارنهایت) در سایه است. در این دمای سرد، یخ های ماه مانند سنگ رفتار می کنند.

رئا یکی از قمر هایی است که به شدت در سیستم خورشیدی می چرخد. مناطق روی ماه بر اساس دهانه خود طبقه بندی می شوند. زمین هایی که به شدت جعبه بندی شده و درخشان تر هستند ، دارای تأثیراتی بزرگتر از 40 مایل (40 کیلومتر) هستند ، در حالی که مناطق با بخش کمتر در نزدیکی قطب ها و مناطق استوایی تأثیرات کوچکتری دارند

رئا بیشتر از قمرهای یخی دیگر زحل،مانند دیون و تتیس، منشعب می شود. همچنین با فاصله 327،490 مایل (527،040 کیلومتر) دورتر از این سیاره می چرخد. در نتیجه، نیروی جاذبه زحل تأثیر کمتری روی ماه دارد. دیون و تتیس هر دو نشانه هایی از دشتهای صاف را نشان می دهند ، که ممکن است در اثر ذوب شدن گرمای داخلی زحل  و نواحی سرد شده دوباره بخشهای یخ زده آنها ایجاد شده باشد. توضیح دیگر این است که قمردوردست می توانست تأثیرات بیشتری داشته باشد.

رئا همچنین حاوی خطوط ویسپی است که دهها تا صدها کیلومتر در سراسر زحل جریان دارد. ماهواره کاسینی نشان داد که این بخش ها شکستگی هایی در سطح زحل بوده که دره هایی را ایجاد می کند، ارتفاع برخی از آنها به چند صد متر می رسد. با سقوط مواد تیره از دیواره ها، مواد یخی براق در زیر آن آشکار می شود. دیون و تتیس نیز دارای چنین مواردی هستند.

جو نازک و حلقه هایی که نبودند

جو اکسیژن بسیار ضعیفی در اطراف ریا وجود دارد ، این اولین شواهد مستقیم از وجود جو اکسیژن در جسمی غیر از زمین است. جو نازک است و اکسیژن حدود 5 تریلیون برابر کمتر از آنچه در زمین وجود دارد اندازه گیری شده است. در صورت تابش سطح توسط یونهای مغناطیس کره زحل، اکسیژن آزاد می شود. منبع دی اکسید کربن کمتر شفاف است ، اما می تواند نتیجه تابش مشابه یا ازمنبع  یخ خشک مانند دنباله دارها باشد.

در یک برهه از زمان ، دانشمندان احتمال وجود سه نوار باریک را بیان نمودند که اندازه ای  از مقدار سنگریزه تا تخته سنگ را داراست. تشخیص اصلی  اندازه گیری های پلاسمایی توسط کاسینی انجام شد، اما بعداً مشاهدات نوری هیچ حلقه ای را نشان نداد. منبع اندازه گیری های پلاسما یک راز باقی مانده است

از طریق نقشه ها و داده هایی که کاسینی به دست آورده است ، دانشمندان در تلاشند تا ویژگی های قدیمی سطح و همچنین ماهیت این ویژگی ها را دریابند. مطالعه ای که در سال 2014 در مجله ایکاروس انجام شد نشان داد که دهانه Inktomi رئا و پتویی که در اطراف آن وجود دارد ، اینرسی حرارتی (مقاومت در برابر دمای مشابه با محیط اطراف) نسبت به سایر مناطق قمر رئا را دارند. کنفرانس جداگانه ای در انجمن نجوم آمریکا در سال 2016 پیشنهاد می کند که رئا (و همچنین چندین قمر دیگر) از بقایای یک نسل از قمرهای قدیمی در گذشته های بسیار دور خود بوجود آمده است.

یک مطالعه در سال 2015 در ایکاروس مقادیر نسبی یخ آب متبلور و بی شکل (کمتر متمایز) را بررسی کرد ، که برای جهانهایی که غالباً یخی هستند مفید است. این تیم با مطالعه دو دهانه Inktomi و Oblata دریافتند كه بیشتر یخ های بلوری در مركز این دهانه ها قرار دارند كه انتظار می رفت، زیرا آنجاست كه جسم كوچك سطح را تحت تأثیر قرار داده و بیشترین اختلال را ایجاد می كند. با گذشت زمان ، یخ های بلوری در معرض ذرات باردار قرار می گیرند و بکرتر می شوند. این تیم با استفاده از میزان شناخته شده تبدیل یخ ، عمر دهانه اوبلاتا را حدود 450 میلیون سال تخمین زد.

حقایق بیشتر درباره رئا

• قطر: 949 مایل (1،528 کیلومتر)

• محیط استوا: 2،057،770 مایل (3،311،665 کیلومتر)

• مساحت سطح: 2،834،260 مایل مربع (7،340،701 مایل مربع)

• جرم: 2.306 10 1021 کیلوگرم

• تراکم: 1.233 گرم در سانتی متر مکعب

• مدار متوسط به دور زحل: 327505 مایل (527،068 کیلومتر)

• نزدیکترین جهت گیری: 327 هزار و 177 مایل (526 هزار و 541 کیلومتر)

• دورترین بخش: 327،832 (527،595 کیلومتر)

• خارج از مرکز بودن مدار: 0.001

• دوره مدار: 4.5 روز زمینی

• سرعت چرخش: 1420 مایل در ساعت (2،285 کیلومتر در ساعت)

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.