فیلم های برتر فضایی که هر کسی باید آنها را ببیند

برترین فیلم های فضایی

فیلم های برتر فضایی که هر کسی باید آنها را ببیند

فیلم های برتر فضایی که هر کسی باید آنها را ببیند

فیلم های برتر فضایی شامل فیلم هایی است که خیلی زیبا فضا و کهکشان را به تصویر می کشند و مخاطب را با خود به اعماق فضا برده و با رازهای آن آشنا می کند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

هرکسی که عاشق فضا است باید 11 فیلم زیر را حتما ببیند

1. آپولو 13 محصول سال 1995

جمله هوستون ما مشکلی داریم دقیقا همان جمله ای نیست که جیم لاول پس از انفجار فضا پیمای آپولو 13 گفت البته او گفت ما با یک مشکل روبرو هستیم که در فیلم محصول سال 1995 تام هنکس این جمله را مطرح نموده است و سریعا این عبارت به یک عبارت مهم در عموم تبدیل گردید مدیر پرواز آپولوجین کرانز نیز عبارت شکست یک گزینه نیست را در زندگینامه خود استفاده کرد البته آپولو 13 همان طور که ناسا گفته جز بهترین ساعات ماموریتی ناسا به حساب می آمد و همین طور هم بود.

2. فیلم مریخی محصول سال 2015

هر کسی که از خواب بیدار باشد و بفهمد در مریخ است باید درک کند که به چه چیزهایی برای ادامه زندگی در مریخ نیاز دارد و مت دیمون در نقش مارک واتنی نیز در این فیلم باید برای خوردن غذا سیب زمینی میکاشت و این کار را کرد البته او جامانده  گروهی بود که برای ماموریتی به مریخ رفته بودند این فیلم به مدت هفت بار نامزد اسکار شد و در میان 10 فیلم برتر سال 2015 قرار گرفت.

3. 2001: ادیسه فضایی محصول سال 1968

کارگردان این فیلم استنلی کوبریک است و در ابتدای فیلم به ریشه بشریت در آفریقا می پردازد.البته کوبریک در ابتدا میخواست صحنه های فیلم یکپارچه فیلم برداری شود در نتیجه او در بعضی صحنه ها از بخش های یکپارچه تمام مشکی در پشت صحنه فیلم استفاده کرد البته هنوز که نیم قرن از اکران این فیلم می گذرد هنوز جز شاهکارهای سینما می باشد.

4. فیلم مردان واقعی محصول سال 1983

این فیلم در ژانرهای ماجراجویی و بیوگرافی و درام و تاریخی می باشد و فیلیپ کافمن کارگردان این فیلم بوده است و براساس کتابی به همین نام اثر تام ولف ساخته شده است.

5. میان ستاره ای محصول سال 2014

این فیلم فیلم هیجانی که ذهن را به تفکر وا می دارد ساخته کریستوفر نولان است و متیو مک کانهی در نقش یک فضا نورد می باشد که برای پیدا کردن خانه دوم انسان ها به یک سفر فضایی می رود. از جلوه های ویژه زیادی در ساخت این فیلم بهره گرفته شده است و این فیلم جز 250 فیلم برتر نیز می باشد.

6. نخستین انسان محصول سال 2018

رایان گاسلینگ در این فیلم نقش آرمسترانگ را بازی میکند این فیلم از نظر جلوه های ویژه تصویری برنده جایزه اسکار شده است این فیلم نه تناه بر شغل فضایی آرمسترانگ تمرکز دارد بلکه غم  و اندوه یک فضانورد به خاطر از دست دادن دختر دو ساله اش به نام کارن و دوستان نزدیکش به نام های اد وایت و الیوت را به تصویر میکشد. فیلم نخستین انسان همچنین به بررسی برنامه های فضایی و اثرات آنها بر خود فضانوردان و خانواده هایشان می پردازد.

7. فیلم ارقام پنهان محصول سال 2016

همان طور که از نام فیلم پیداست داستان این فیلم در مورد کسانی است که هیچ وقت در حرفه کاریشان دیده نشده اند و این فیلم بازسازی  فعالیت های کاترین جانسون و دوروتی واگن و مری جکسون در ناسا می باشد. این سه زن آفریقایی تبار نیزنقش مهمی در پروژه مرکوری ایفا کردند .

8. تماس محصول سال 1997

در این فیلم قصد بر این است که یک سری سیگنال های رادیوی جهت تماس با دنیای فرازمینی پیدا نمایند البته وقتی یک سیگنال پیدا میکنند دچار درگیری های عملیاتی می شوند که در فیلم نیز به دقت نشان داده شده است. این فیلم نیز بر اساس رمانی اثر کارل ساگان ساخته شده است.

9. فیلم جاذبه محصول سال 2013

سندرم کسلر به خوبی توسط بازیگرانی حرفه ای به نام های ساندرا بولاک و جورج کلونی در این فیلم نشان داده شده است البته در اثر اتفاقی در این فیلم بقایای وسایل انها را از مدار خارج میکند و یک سری اتفاقاتی رخ میدهد که ساندرا بولاک که درنقش یک فضا نورد بازی میکند را تحت تاثیر قرار میدهد.

10. فیلم آسمان اکتبر محصول سال 1999

در غرب ویرجینا کارگران معدن زغال سنگی کار میکردند، در ان موقع از هسکی که سوال میکردند میگفتند برنامه اسپوتنیک یک برنامه بی هدف می باشد. هومر هیکام جونیور و دوستانش فهمیدند که به جای اینکه بیل در معدن بزنند میتوانند کارهای خارق العاده ای انجام دهند که در فیلم خواهیم دید که چگونه معدنچی زغال سنگ الهام بخش پرتاب فضاپیمای اسپوتنیک 1 می باشد. این فیلم جز 100 فیلم الهام بخش آمریکایی است که قبل از سال 2005 منتشر شده اند و همچنان مورد علاقه افرادی است که دوست دارند به فضا بروند.

11. فیلم ورود محصول سال 2016

این فیلم در مورد موجوداتی هستند که از فضا بر روی زمین فرود آمده اند و اهالی زمین نیز هیچ اطلاعی از فرازمینیان ندارند و نمی دانند آنها میخواهند چه کاری در زمین انجام دهند  در این فیلم شخصی به نام دکتر لوییس که استاد زبانشناسی است میخ واهد از طرق مختلفی با موجودات فضایی ارتباط برقرار کند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.