دنیس تیتو تاجر و فضانورد آمریکایی

تاجر آمریکایی

دنیس تیتو تاجر و فضانورد آمریکایی

دنیس تیتو تاجر و فضانورد آمریکایی

دنیس تیتو در 8 اوت سال 1940 در آمریکا بدنیا آمد و یک تاجر بود ولی تصمیم گرفت که اولین شخصی باشد که با هزینه شخصی خودش به فضا سفر کند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتهای با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

تیتو مدرک فضانوردی  و هوانوردی اش را از دانشگاه نیویورک در سال 1962 در یافت کرد و در سال 1964 در ناسا مشغول به کار شد.

البته او در آنجا به برنامه ریزی در زمینه انجام ماموریت مارینر 4 و 9 که مربوط به سفر به مریخ و اکتشافات مریخ بود کمک کرد. در سال 1972 او یک شرکت در حوزه تجارت و سرمایه گذاری راه اندازی نمود و معیار خاصی را برای بخش اوراق بهادار بازار های ایالات متحده در نظر گرفت.

خرید کتاب دانشنامه نجوم و فضا

او توانست از مواردی که در حوزه فضا نوردی راگرفته بود در بازارهای مالی از آنها استفاده نماید. در طول دهه 1990 تیتو با آژانس های فضایی موجود در مسکو به گفت و گوی پرداخت و سپس در سال 2001 با هزینه 20 میلیون دلار به ایستگاه فضایی میر سفر کرد. او آموزش های بخش فضایی را در سال 2000 در مرکز آموزشی فضانوردان یوری گاگارین در روسیه آغاز کرد البته در 28  آوریل 20014 تیتو به همراه دو فضا نورد دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی رفت.

تیتو همچنین با توجه به آموزش هایی که در ماموریتش دیده بود با اصطلاح گردشگر فضایی در فرهنگ لغت مخالفت هایی داشت و از زمان پرواز او به فضا  اصطلاح شرکت کننده در پرواز فضایی را برای تعیین مسافران فضایی  به کار برده اند البته  وقتی از سفر فضایی اش برگشت او سراغ سازمانی تجاری که راه انداخته بود رفت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
2 نظر
  1. یاسر می گوید

    ممنون بابت مقاله …

    1. آندرومدا مگ می گوید

      ممنون از توجه شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.