رنگ سیاه فضا چه دلیلی دارد چرا آسمان شب مشکی است؟

رنگ آسمان چه دلایل دارد

رنگ سیاه فضا چه دلیلی دارد چرا آسمان شب مشکی است؟

رنگ سیاه فضا چه دلیلی دارد چرا آسمان شب مشکی است؟

در مقاله رنگ سیاه فضا و بررسی علمی دلیل آن می خوانیم که چرا چشم انسان آسمان را در شب مشکی و در روز به صورت روشن می بیند. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

چرا فضای بیرون زمین به رنگ سیاه به نظر می رسد؟

با چشمان خود آسمان شب را نظاره کنید و از تصاویر موجود آنلاین از آسمان شب لذت ببرید و شما سیارات و ستاره گان را میبینید که به صورت نقطه گذاری هستند. اما حالا چرا شب سیاه رنگ است؟ چرا فضا مانند آسمان آبی روی زمین نیست البته میتوان گفت آنجا کمبود نور وجود دارد.

شما فکر می کنید از آنجا که میلیاردها ستاره در کهکشان ما وجود دارد میلیاردها کهکشان در جهان و اجرام دیگر مانند سیارات که نور را منعکس می کنند بنابراین وقتی ما شب را به آسمان نگاه می کنیم بسیار روشن خواهد بود “تنلی هاچینسون اسمیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی نجوم و اخترفیزیک در دانشگاه کالیفرنیا گفت در واقع فضا تاریک و سیاه رنگ است. هاچینسون اسمیت گفت که این تناقض که در محافل فیزیک و نجوم به عنوان پارادوکس اولبرس شناخته می شود می تواند با تئوری گسترش فضا-زمان توضیح داده شود این ایده که “زیرا جهان ما سریعتر از سرعت نور در حال انبساط است – نور از دور کهکشانها ممکن است در حال کشش و تبدیل به امواج مادون قرمز مایکروویو و امواج رادیویی باشند که توسط چشم انسان قابل تشخیص نیستند و از آنجا که قابل شناسایی نیستند با چشم غیر مسلح تیره (سیاه) به نظر می رسند.

میراندا آپفل که همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد نجوم و اخترفیزیک در UCSC است، با هاچینسون اسمیت موافقت کرد. وی  گفت: “ستاره ها نور را در همه رنگ ها حتی رنگ هایی که برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند مانند ماورابنفش یا مادون قرمز نشان میدهند اما اگر می توانستیم  امواج مایکروویو را ببینیم تمام فضا می درخشید. آپفل گفت این به این دلیل است که زمینه مایکروویو کیهانی انرژی نوری از بیگ بنگ که توسط پروتون ها و الکترون های موجود در اوایل جهان پراکنده شده است  هنوز هم تمام فضا را پر می کند.

دلیل تاریک به نظر رسیدن فضای بین ستاره ای و بین سیاره ای این است که فضا یک خلا تقریباً کامل است. به یاد بیاورید که آسمان زمین آبی است زیرا مولکول های تشکیل دهنده جو ، از جمله نیتروژن و اکسیژن ، بسیاری از طول موج های سازنده نور مرئی و آبی بنفش را از خورشید در همه جهات ، از جمله به سمت چشم ما ، پراکنده می کنند. با این وجود، در غیاب ماده ، نور از منبع خود به گیرنده در یک خط مستقیم می رود. از آنجا که فضا خلا  تقریباً کامل است  یعنی ذرات بسیار کمی دارد  در فضای بین ستاره ها و سیارات تقریباً چیزی وجود ندارد که بتواند نور را به چشم ما پراکنده کند. و بدون رسیدن نور به چشم ، فضا سیاه دیده می شود گفته شده که، یک مطالعه در سال 2021 در مجله Astrophysical Journal نشان می دهد که ممکن است فضا به اندازه آنچه دانشمندان تصور می کردند ، سیاه نباشد.

در ماموریت نیو هورایزن  ناسا به پلوتو و کمربند کویپر  رفت و ، محققان توانسته اند فضا را بدون دخالت نور زمین یا خورشید ببینند. این تیم تصاویر گرفته شده توسط فضاپیما را گرفته  و تمام نور ستاره های شناخته شده ، کهکشان راه شیری و کهکشان های احتمالی و همچنین هر نوری را که ممکن است ازسمت  دوربین به بیرون نشت کند را  ، کم می کند. و دریافت نور مورد نظر دوبرابر آنچیزی بود که پیش بینی میکردند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.