دستشویی فضانوردان به چه صورت است و چه ساختاری دارد

ساختار دستشویی فضانوردان

دستشویی فضانوردان به چه صورت است و چه ساختاری دارد

دستشویی فضانوردان به چه صورت است و چه ساختاری دارد

از جمله مواردی که در رابطه با سفرهای فضایی وجود دارد موضوع دستشویی فضانوردان است که باید طبق قاعده و ساختار خاصی ساخته شود. برای مطالعه کامل مقاله تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

چگونه فضانوردان در فضا به دستشویی می روند؟

چه از یک سوراخ برای دستشویی استفاده کنید یا یک توالت فرنگی با روکش طلا روی زمین گرانش زباله های شما را به سمت پایین و دور می کند. برای فضانوردان “انجام وظیفه” کمی پیچیده تر است. بدون جاذبه هر قطره یا هر چیز شلی  می تواند از توالت خارج شود. این نه برای سلامت فضانوردان و نه برای تجهیزات حساس داخل ایستگاه فضایی خوب نیست.

من آتشفشان ها را در سیارات دیگر مطالعه می کنم و علاقه مندم که چگونه مردم می توانند در محیط های شدید مانند فضا کار کنند.

بنابراین چگونه می توانید در فضا یا ایستگاه فضایی بین المللی به دستشویی بروید؟ به طوریکه مواد زائد بدن خود را دفع نمایید.

دستشویی مکنده

در سال 1961 ، آلن شپارد اولین آمریکایی در فضا شد. قرار بود سفر او کوتاه باشد ، بنابراین هیچ برنامه ای برای پی گیری وجود نداشت. اما پرتاب بیش از سه ساعت پس از صعود شپرد به موشک به تعویق افتاد. سرانجام ، او پرسید که آیا می تواند از موشک خارج شود تا دستشویی کند. به جای اتلاف وقت بیشتر ، کنترل ماموریت به این نتیجه رسید که شپارد می تواند با خیال راحت داخل لباس فضایی خود را کند کند. اولین آمریکایی در فضا با لباس زیر مرطوب بالا رفت.

خوشبختانه این روزها تو ایستگاه فضایی توالت هست. توالت فرنگی اصلی در سال 2000 برای آقایان طراحی شده و استفاده از آن برای خانم ها دشوار بود: و باید هنگام ایستادن دستشویی  انجام شود. برای مدفوع ، فضانوردان از بندهای ران برای نشستن روی توالت کوچک و نگه داشتن مهر و موم محکم بین ته و صندلی توالت استفاده می کردند. این خیلی خوب کار نمی کرد و تمیز کردن آن سخت بود.

بنابراین در سال 2018 ، ناسا 23 میلیون دلار آمریکا برای توالت جدید و بهسازی شده فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی هزینه کرد. برای برطرف کردن مشکلات شکستن  دستشویی با جاذبه صفر ، توالت جدید به خصوص توالت فرنگی مخصوص طراحی شده است. دو قسمت وجود دارد: یک شیلنگ با یک قیف در انتهای آن برای پوسته پوسته شدن و یک صندلی توالت کوچک برجسته برای منفذ کردن.

حمام پر از دستگیره و پایه است تا فضانوردان در میانه کار خود از آنجا دور نشوند. برای کندن پوست ، آنها می توانند بنشینند یا بایستند و سپس قیف و شلنگ را محکم بر روی پوست خود نگه دارند تا چیزی از آن بیرون نریزد. فضانوردان برای مدفوع ، درب توالت را بلند کرده و روی صندلی می نشینند درست مثل زمین کارشان را انجام دهند اما این توالت به محض بالا بردن درب شروع به مکش می کند تا از دور شدن هرچیزی که دو روبرش است جلوگیری کند و بوی بد را کنترل کند. برای اطمینان از اینکه بین صندلی توالت و پشت فضانوردان کاملاً مناسب است ، صندلی توالت فضانوردان کوچکتر از صندلی خانه شماست.

گاهی اوقات ، مدفوع فضانوردان برای بررسی دانشمندان به زمین برمی گردد ، اما بیشتر اوقات ، زباله های دستشویی فضا نوردان  از جمله مدفوع  می سوزد. مدفوع را درون کیسه های زباله ای که درون ظروف دربسته هوا قرار می گیرند، داخل بسته های آشغال می نمایند. فضانوردان همچنین دستمال توالت ، دستمال مرطوب و  دستکش برای  تمیز نگه داشتن همه چیز  در ظروف را نیز قرار می دهند. سپس کانتینرها در یک کشتی باری که تجهیزات خود را به ایستگاه فضایی می رساند ، بارگیری می شوند و این دستگاه(کشتی) به زمین پرتاب می شود و در بالاترین جو زمین می سوزد.

اگر تاکنون ستاره ای در حال تیراندازی  کردن ونور پراکنی دیده اید، ممکن است این یک شهاب سنگ در جو زمین در حال سوختن باشد  یا ممکن است مدفوع  فضا نورد باشد که درحال سوختن است . و دفعه بعدی که مجبورید آبگیری کنید یا مدفوع کنید، سپاسگزار باشید که این کار را با کمک نیروی جاذبه انجام می دهید.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.