احداث ایستگاه تحقیقاتی روی کره ماه

همکاری روسیه و چین

احداث ایستگاه تحقیقاتی روی کره ماه

احداث ایستگاه تحقیقاتی روی کره ماه

روسیه و چین توافق کردند که یک ایستگاه تحقیقاتی روی ماه با هم ایجاد کنند،رهبران اداره ملی فضایی چین (CNSA) و روسكاسموس ، آژانس فضایی فدرال روسیه ، سه شنبه (9 مارس) تفاهم نامه ای در مورد ساخت ایستگاه ماه به نام ایستگاه تحقیقات بین المللی قمری (ILRS) امضا كردند.برای مطالعه کامل این مطلب تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

“ILRS یک پایگاه آزمایش علمی جامع با قابلیت عملیات مستقل طولانی مدت است که بر روی سطح ماه و یا در مدار ماه ساخته شده است که فعالیت های تحقیقاتی علمی چند رشته ای و چند هدفه مانند اکتشاف ماه را انجام می دهد. و استفاده از آن ، مشاهده مبتنی بر ماه ، آزمایش علمی اولیه و تأیید فنی  را دارا می باشد ، ” و مقامات CNSA در اطلاعیه ای  در روز سه شنبه این مورد را تایید نمودند. مقامات افزودند که CNSA و روسکاسموس “همکاری گسترده در ILRS را برای همه کشورهای علاقه مند و شرکای بین المللی تسهیل می کنند ، مبادلات تحقیقاتی علمی را تقویت می کنند و اکتشاف بشریت و استفاده از فضای خارجی برای اهداف صلح آمیز را تقویت می کنند”.

چین و روسیه قصد دارند با هم یک ایستگاه تحقیقاتی روی ماه بسازند

در اطلاعیه CNSA جدول زمانی مشخصی برای ایستگاه تحقیقاتی ماه در نظر گرفته نشده است و همچنین انتشار مشابهی توسط روسكاسموس ارائه نشده است.

ایالات متحده در حال تلاش برای فشار بلند پروازانه ماه خود با برنامه آرتمیس ناسا است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، آرتمیس در اواسط دهه 2020 فضانوردان را به سطح ماه می فرستد و تا پایان دهه حضور طولانی مدت و پایدار انسانی را در ماه و اطراف آن برقرار می کند. مقامات آژانس گفته اند ناسا امیدوار است که چنین کاری بتواند فضانوردان را در دهه 2030 به مریخ برساند. ناسا به تنهایی با آرتمیس این کار را نمی کند. این آژانس با شرکای زیادی در بخش خصوصی معامله کرده است و هشت کشور دیگر نیز توافقنامه آرتمیس را امضا کرده اند و راه را برای مشارکت در این برنامه روشن کرده اند. (کشور نهم ، برزیل ، نشان داد که قصد دارد توافق نامه ها را نیز امضا کند.)

روسیه و چین از جمله کشورهای امضا کننده نیستند. روسیه به طور گسترده در فضا با ایالات متحده کار کرده است ، به ویژه در برنامه ایستگاه فضایی بین المللی ، اما دیمیتری روگوزین رئیس روسکاسموس اخیراً گفت که بعید است کشورش شریک پروژه آرتمیس باشد. چین نمی تواند به طور قابل ملاحظه ای در پروژه ماه ناسا شرکت کند ، حداقل بدون قوانین جدید ایالات متحده این امر امکان پذیر نیست . از سال 2011 ، همکاری ناسا و دفتر علوم و فناوری کاخ سفید از همکاری در پروژه های فضایی با همتایان چینی خود منع شده است ، مگر اینکه کنگره چنین همکاری را از قبل تصویب کند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.