بیوگرافی باز آلدرین فضانورد آپولو 11

فضانوردی که قدم بر روی ماه گذاشت

بیوگرافی باز آلدرین فضانورد آپولو 11

بیوگرافی باز آلدرین – کسی که قدم بر روی ماه گذاشت

باز آلدرین فضانوردی که به همراه همکارانش در پروژه آپولو جز اولین کسانی بود که برای اولین بار قدم بر روی ماه گذاشت و نامش برای همیشه در تاریخ ثبت شد. پس تا انتهای مطلب با آندرومدا مگ همراه باشید.

باز آلدرین که نام اصلی او Edwin Eugene Aldrin، Jr است متولد 20 ژانویه 1930 در مونتکلر نیوجرسی در ایالات متحده می باشد و یک فضانورد آمریکایی و دومین فردی بود که بر روی ماه قدم گذاشت. آلدرین فارغ التحصیل آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت نیویورک در 1951 بود و به عنوان خلبان نیروی هوایی در آنجا بود. او در طول جنگ با کره در 66 ماموریت جنگی درعملیات های پروازی شرکت نمود، او با هواپیمای اف 86 به نام “Sabre” که به معنای شمیر نظامی است به عنوان  51 مین جنگنده هوایی در سئول پرواز نمود و دو جت میگ 15 را سرنگون کرد.

آلدرین در زمان های بعد در آلمان غربی شروع به خدمت نمود ودر سال 1963 برای کسب درجه دکتری مقاله ای در زمینه اختر پویا شناسی نوشت و در انستیتوی فناوری ماساچوست کمبریج  این کار را انجام داد و بعدا در همان سال به عنوان فضا نورد انتخاب شد.

در 11 نوامبر 1966، در پروازی چهارروزه به نام جیمنی 12  او به لاول جونیور پیوست. آلدرین به سه  قدم در روی فضا به مدت 5 ونیم ساعت رکورد زد که نشان داد انسان میتواند در خلا فضا به طور موثر عمل نماید. سرنشینان آپلو 11، آلدرین و نیل آرمسترانگ ومایکل کالینز بودند ودر 16 ژوییه 1969 فضاپیمای آنها به ماه پرتاب شد. چهار روز بعد آرمسترانگ و آلدرین در نزدیکی لبه دریای آسایش ماه فرود آمدند.

آنها پس از حدود دوساعت که صرف جمع آوری نمونه های سنگی، گرفتن عکس وتنظیم تجهیزات علمی برای آزمایشات خود بودند سفر قمری خود را به پایان رسانیدند. بعد آرمسترانگ وآلدرین با ماژول ماه نیشین به همراه کالینز در مدار ماه حرکت نمودند. این مامریت در 24 ژوییه با افتادن در اقیانوس آرام به پایان رسید. آلدرین در سال 1971 در اداره ملی هوانوردی وفضایی بازنشسته شد و به عنوان مدرسه خلبانی تحقیقاتی هوافضا در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا منصوب گشت. در مارس 1972 وی برای ورود به تجارت وکار خصوصی اش از نیروی هوایی بازنشسته شد و در سال 1988 به طور قانونی نام خود را به باز آلدرین تغییر داد (باز لقب مادام العمر او بود) در سال 1998 وی بنیاد Share Space را تاسیس نمود که یک سازمان غیر انتفاعی برای گسترش اکتشافات فضایی می باشد.

آلدرین دو زندگینامه برای خودش نوشت، یکی به نام بازگشت به زمین در 1973 که داستان تجربه او به همراه افسردگی که از ماموریت آپولو 11 را داشته بازگو میکند ودیگری دلتنگی او به نام سفر طولانی به خانه از ماه در سال 2009 بود که به همراه کن آبراهام آن را نوشته است. او همچنین تاریخچه برنامه آپولو به نام مردان زمین را در 1989 به همراه مالکوم مک کانل نوشت و دو کتاب برای کودکان به نام های دستیابی به ما در 2005 و دیگری نگاه به ستاره ها در 2009 می باشد و دو اثر آینده نگر برای ماموریت به مریخ به نام های چشم انداز من برای اکتشافات فضایی در 2013 ورویاها دست یافتنی اند که به نام درس های زندگی از مردی که روی ماه قدم زد را در سال 2016 نوشت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.