گرد و غبار فضایی و اثرات آن بر روی سیاره زمین

ذرات گرد و غبار بین سیاره ای

گرد و غبار فضایی و اثرات آن بر روی سیاره زمین

گرد و غبار فضایی و اثرات آن بر روی سیاره زمین

یکی از موضوعاتی که در رابطه با آن باید به دقت مطالعه کرد، بحث گرد و غبار فضایی و اثراتی است که می تواند بر روی زمین داشته باشد چرا که در یک مطالعه جدید گزارش شده است که در سال 5200 تن (4700 تن) ذرات گرد و غبار بین سیاره ای به سطح زمین می رسد. برای آشنایی کامل با این موضوع تا انتهای مقاله با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

هر ساله 5200 تن گرد و غبار فضایی بر روی زمین می بارد

این یافته های جدید نشان می دهد که گرد و غبار کیهانی منبع اصلی مواد فرازمینی در زمین است ، بسیار بیشتر از ورودی شهاب سنگ های بزرگتر و قابل مشاهده ، که سالانه کمتر از 10 تن (9 تن)  از این ماده به زمین می آورد.

این اطلاعات می تواند به دانشمندان کمک کند تا درک کنند که گرد و غبار بین سیاره ای در تأمین آب و مولکول های کربنی در زمین چه نقشی ایفا کرده است.

شکار ذرات گرد و غبار بین سیاره ای به هیچ وجه کار ساده ای نیست. اولاً ، چگونه میکرومیتوریت هایی را پیدا می کنید که اندازه آنها فقط چند دهم تا صدم میلی متر باشد؟ (به عنوان مثال قطر موی انسان حدود 70 میکرومتر است).

بسیار مهم شما به یک بوم خالی ، بدون گرد و غبار زمینی نیاز دارید. برای این منظور ، محققان برای دریافت اطلاعات بیشتر به قطب جنوب می نگرند

در طول 20 سال گذشته ، فیزیکدان ژان دوپرات از مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) شش اعزام تحقیقاتی را به ایستگاه کنکوردیا فرانسه-ایتالیا که گنبد cاست ، که در 680 مایلی (1100 کیلومتری) ساحل واقع شده است ، هدایت کرده است. که از سرزمین آدلی قطب جنوب دور است.

CNRS در بیانیه ای گفت ، گنبد C به دلیل کم بودن میزان بارش برف و شرایط بکر برف ، شکارگاه مناسبی برای گرد و غبار کیهانی ارائه می دهد.

این تیم نمونه های برف خالص را از سنگرهایی با عمق بیش از 6.5 فوت (2 متر) واقع در بالادست ایستگاه تحقیقاتی جمع آوری کرد تا از آلودگی انسانی نمونه ها جلوگیری کند.

طی بیش از دو دهه محققان میکرومیتوریت های کافی (اندازه 30 تا 300 میکرومتر) را جمع آوری کردند تا بتوانند محاسبه کنند که سالانه چه مقدار گرد و غبار فرازمینی به زمین می ریزد.

دانشمندان تخمین زدند که در مجموع سالانه 15000 تن (13،600 متریک تن) گرد و غبار کیهانی بر روی زمین باران می بارد ، اگرچه با سوختن در جو زمین ، بیشتر مواد هنگام ورود از بین می رود. این باعث می شود هر سال 5200 تن (4700 تن) گرد و غبار بین سیاره ای در سطح سیاره ما مستقر شود.

مقصر اکثریت (حدود 80٪) این گرد و غبار بین سیاره ای ، دنباله دارهای خانواده مشتری است. این گلوله های برفی کیهانی از گازهای منجمد ، سنگ و گرد و غبار اساساً از کمربند کوئیپر ، درست فراتر از مدار نپتون سرچشمه می گیرند.

در حالی که تصور می شود بقیه فضای فضا از سیارک ها باشد. اجسام سنگی کوچک که از شکل گیری منظومه شمسی باقی مانده اند.

این یافته ها نتیجه همکاری دانشمندان CNRS ، دانشگاه پاریس-ساكلی و موزه ملی تاریخ طبیعی با حمایت موسسه قطبی فرانسه است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.