زندگینامه جورج گاموف یکی از فیزیکدانان هسته ای

فیزیکدان هسته ای

زندگینامه جورج گاموف یکی از فیزیکدانان هسته ای

زندگینامه جورج گاموف یکی از فیزیکدانان هسته ای

جورج گاموف فیزیکدان هسته ای و یکی از طرفداران نظریه انفجار بزرگ و یا بیک بنگ بود بر اساس نظریه انفجار بزرگ  نشان داده که جهان در اثر یک انفجار بزرگ که میلیارد ها سال پیش رخ داده شکل گرفته است.برای مطالعه کامل زندگینامه جورج گاموف تا انتها با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

و اینکه علاوه بر کیهان شناسی او بر روی اسید دئوکسی ریبو نوکلئویک نیز کارها و تحقیقاتی انجام داده و یک سهم اساسی و مهم را از خودش در نظریات مربوط به ژنتیک مدرن به جا گذاشت.

گاموف در دانشگاه سن پترز بورگ شرکت کرد و با فریدمن که ریاضیدان و کیهان شناس بود و به گاموف گفت که جهان در حال گسترش می باشد.

در آن زمان گاموف زیاد به حرف فریدمن گوش نداد و ترجیح داد تا بحث های خودش را در نظریات کوانتومی دنبال نماید پس از اینکه گاموف در سال 1928 فارغ التحصیل شد به شهر گوتینگن سفر کرد و در آنجا نظریات کوانتومی اش را در مورد رادیو اکتیویته گسترش داد او در این مورد گفت که برخی از عناصر رادیو اکتیوی در ثانیه  واپاشی می شوند و برخی هزاران سال طول میکشد که واپاشی شوند.

این کار او باعث شد تا بورسیه موسسه فیزیک نظری کپنهاگ را از آن خود کند او در آنجا تحقیقاتش را در زمینه فیزیک نظری حوزه هسته ای ادامه داد. او در آنجا مدل قطره مایعی را برای هسته های اتمی ارائه داد که به عنوان پایه ای برای نظریات مدرن و شکاف ها و همجوشی های هسته ای استفاده میشود.

در سال 1934 پس از اینکه او از شوری به آمریکا مهاجرت کرد او به عنوان استاد فیزیک دانشگاه جورج واشنگتن مشغول به کارشد و در آنجا با ادوارد تلر در زمینه واپاشی بتا که یک فرآیند فروپاشی هسته ای است که در آن الکترون نیز وجود دارد به همکاری پرداخت.

بعدها گاموف مطالعاتش را در مورد روابط بین فرآیندهای هسته ای در مقیاس های کوچک و کیهان شناسی از سر گرفت و از دانش خودش برای واکنشهای هسته ای در جهت تکامل های ستاره ای استفاده کرد. همچنین بر اساس این نظریه گاموف گفت که انرژی خورشیدی از فرآیند های هسته ای ناشی می شود.

گاموف و تلر هردویشان طرفدار نظریه انبساط جهان بوده اند که توسط فریدمن و ادوین هابل و ژرژ لومتر نیز مطرح شده بود ولی گاموف این نظریه را تغییر داد و با انتشار مقاله ای به نام عناصر شیمیایی در سال 1948 توزیع عناصر شیمیایی را در سراسر جهان بررسی کرد که باعث شده تا یک انفجار اولیه در ابتدای جهان رخ دهد. در سال 1954 گاموف در زمینه بیو شیمی نیز فعالیت هایی انجام داد و بعدها مفهوم کد ژنتیکی را مطرح نمود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.