تیانگونگ ایستگاه فضایی کشور چین

تیانگونگ ایستگاه فضایی کشور چین

تیانگونگ ایستگاه فضایی کشور چین

تیانگونگ به مجموعه ای از ایستگاه های فضایی گفته می شود که در شور چین تولید می شود و اولین آنها در 29 سپتامبر 2011 پرتاب شده است.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

دو تیانگونگ اول هرکدام یک استوانه 8500 کیلوگرمی با قطر 3.4 متر بودند که دو بخش داشتند، یک ماژول که تحت فشار و انرژی بود که فضا و محدوده فضانوردان را در برگرفته است و یک ماژول دیگر به عنوان یک سیستم پیشرانه عمل میکرده است.

البته یک جفت آرایه و بخش خورشیدی متصل به ماژول نیز برق ایستگاه را تکمیل میکرده است، البته وسیله نقلیه پرتاب  چانگ ژنگ نیز دارای مشخصهCZ-2F/G و 2F/G بوده است که این بخش یک نسخه اصلاح سازی شده از مولفه CZ-2F می باشد که به طور خاص برای ساختار شنژو نیز توسعه یافته است.

فضاپیمای بدون خدمه شنژو 8 به طور خودکار در تیانگونگ 1 در نوامبر 2011 پهلو گرفته است البته اولین ماموریت خدمه شنژو 9 در ژوئن 2012 به تیانگونگ 1 رسید، شنژو 8 و 9 به ترتیب اولین لنگرگاه های فضای بدون سرنشین  بودند و جز خدمه چین نیز حساب میشدند ، شنژو 10 آخرین پرواز خدمه دار بود که از تیانگونگ 1 نیز بازدید کرده است و در ژئن 2013 وارد عرصه شد، البته مهندسان چینی تیانگونگ 1 را تا مارس 2016 تحت نظر داشتند زیرا در یک زمانی به ارتباطات میان ایستگاه فضایی پایان داده شد، البته تیانگونگ 1 در آوریل 2018 وارد جو زمین شده است. تیانگونگ 2 در 15 سپتامبر 2016 در یک پرواز فضایی از شنژو 11 و تیانگونگ 2 بازدید کرده است، دو فضانورد از اکتبر 2016 به مدت33 روز در ایستگاه ماندند.

این فضاپیمای بدون سرنشین به نام تیانژو 1 بخش مربوط به مانور سوخت گیری و لنگر اندازی را انجام داد البته در سال 2017  این امر انجام شدو  در جولای سال 2019 دوباره وارد جو زمین شد.

ایستگاه فضایی بعد که بزرگتر از تیانگونگ نیز می باشد دارای سه ماژول خواهد بود که ماژول اصلی آن تیانهه در سال 2021 پرتاب شد و دو ماژول دیگر به نام ونتیان و منگتیان به دنبال آن خواهند رفت. او اولین ماموریت خدمه شنژو 12 را انجام داد و با حمل سه فضانورد در ژوئن 2021 در تیانهه پهلو گرفت.

ایستگاه فضایی جدید قرار است سیستم مداری خود را با تلسکوپ فضایی Xuntian به اشتراک بگذارد و به فضانوردان اجازه دهد تا اگر مشکلی در تلسکوپ است آن را بهبود دهند. البته مانند تیانگونگ 2 این ایستگاه نیز توسط فضاپیمای تیانژو تحت خدمت رسانی قرار خواهد گرفت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.