مدل ریاضی چیست؟

مولفه ای پرکاربرد

مدل ریاضی چیست؟

مدل ریاضی چیست؟

مدل ریاضی، یا نمایش فیزیکی مفاهیم ریاضی یا نمایش ریاضی واقعیت است. مدل‌های ریاضی فیزیکی شامل بازتولید شکل‌های هندسی صاف و جامد ساخته‌شده از مقوا، چوب، پلاستیک یا مواد دیگر است. برای مطالعه کامل این مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

مدل‌های مقاطع مخروطی، منحنی‌ها در فضا، یا سطوح سه‌بعدی از انواع مختلف ساخته شده از سیم، گچ یا نخی که از قاب‌ها بند می‌شود. و مدل‌هایی از سطوح درجه بالاتر که تجسم مفاهیم انتزاعی ریاضی را ممکن می‌سازد.

مدل‌های ریاضی واقعیت، نوع بسیار مهم‌تری از نمایش هستند. اساساً، هر چیزی در دنیای فیزیکی یا بیولوژیکی، خواه طبیعی باشد یا شامل فناوری و مداخله انسانی باشد، در صورتی که بتوان آن را بر حسب عبارات ریاضی توصیف کرد، توسط مدل‌های ریاضی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. بنابراین، تئوری بهینه‌سازی و کنترل ممکن است برای مدل‌سازی فرآیندهای صنعتی، الگوهای ترافیکی، انتقال رسوب در جریان‌ها و موقعیت‌های دیگر استفاده شود. نظریه اطلاعات ممکن است برای مدل‌سازی انتقال پیام، ویژگی‌های زبانی و موارد مشابه استفاده شود. و تحلیل ابعادی و شبیه‌سازی رایانه‌ای ممکن است برای مدل‌سازی الگوهای گردش جو، توزیع تنش در سازه‌های مهندسی، رشد و توسعه شکل‌های زمین، و مجموعه‌ای از فرآیندهای دیگر در علم و مهندسی استفاده شود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.