بیل نلسون رئیس جدید ناسا

رئیس جدید ناسا کیست

بیل نلسون رئیس جدید ناسا

بیل نلسون رئیس جدید ناسا

سنا بیل نلسون را به عنوان رئیس جدید ناسا تأیید می کند، سناتور سابق بیل نلسون رسماً و به اتفاق آرا از سوی مجلس سنا تأیید شدو از  پنجشنبه (29 آوریل) مدیر جدید ناسا خواهد بود. برای مطالعه کامل متن تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

رئیس جمهور جو بایدن ماه گذشته نلسون را به عنوان مدیر جدید ناسا معرفی کرد. نلسون زمام امور را به عنوان مدیر ناسا استیو یورچزیک که پس از برکناری جیم بریدنستین مدیر قبلی آژانس را رهبری می کرد می گیرد. در پایان ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه 2021 ، بریدنستین از سمت رئیس ناسا استعفا داد.

روز چهارشنبه (28 آوریل) ، کمیته تجارت سنا به پیشبرد نامزدی نلسون برای این نقش رای داد و امروز مجلس سنا رای تأیید را برگزار کرد. سناتورها به اتفاق آرا به نلسون رأی دادند تا در دولت جدید ریاست جمهوری این نقش را به عهده بگیرد.

بر اساس بیانیه ناسا ، نلسون پس از تأیید گفت: “من به رئیس جمهور و رای سنا افتخار می کنم.” “من سعی می کنم شایسته این اعتماد باشم.

یورچزیک در همان بیانیه گفت: “من خوشحالم که از بیل در خانواده ناسا استقبال می کنم.” “یک سال شگفت انگیز برای ناسا و شرکای تجاری و بین المللی ما بوده است ، و من مشتاقانه منتظر همکاری با بیل و دولت بایدن-هریس برای ایجاد حرکت شگفت انگیزی هستیم که تاکنون ساخته ایم. خدمت به عنوان مدیر اجرایی افتخارآمیز است ، اما این نیروی کار ناسا است که آژانس را یکپارچه می سازد . از همه آنچه برای پیشبرد مأموریت های مهم ناسا انجام می دهید متشکرم. ”

بریدنستین در بیانیه ای درباره نلسون پس از نامزدی خود گفت: “بیل نلسون یک انتخاب عالی برای مدیر ناسا است تا به دوستش رییس جمهور جو بایدن بتواند کمک کند

بریدنستین همچنین اظهار داشت که سنا باید “بدون تأخیر” بیل نلسون را تأیید کند ، و این امروز اتفاق افتاد.

نلسون از 2001 تا 2019 نماینده فلوریدا به عنوان یک سناتور آمریکایی بود ، دورانی که پایان برنامه شاتل فضایی آژانس و آغاز پروازهای فضایی تجاری را به خود دید. نلسون علاوه بر کار سیاسی خود ، در واقع یک فضانورد سابق نیز می باشد:. در سال 1998 ”، وی به عنوان یک متخصص محموله در یک پرواز شش روزه با شاتل فضایی کلمبیا خدمت کرد.

در حالی که نلسون موافقت آرا سنا را دارد ، بایدن نیز علناً حمایت خود را از این انتخاب ابراز داشته است.

مقامات بایدن در بیانیه ای به دنبال نامزدی نلسون نوشتند: “او در سنا به عنوان سناتور برنامه فضایی ملت ما شناخته می شد.” “اکثر تکه های قانون و قوانین علمی نقش او را داشته اند.”

تأیید روز پنجشنبه به دنبال معرفی پال ملروی ، فضانورد سابق ناسا و سرهنگ سابق نیروی هوایی ، برای نقش معاون مدیر ناسا انجام شد. به عنوان یک فضانورد ، ملروی با انجام سه مأموریت شاتل فضایی ، از ساختمان ایستگاه فضایی بین المللی پشتیبانی کرد و به عنوان فرمانده آخرین پرواز خود در سال 2007 خدمت کرد. همراه با آیلین کالینز ، فضانورد سابق ناسا ، وی یکی از تنها دو زنی است که تاکنون فرماندهی این مقام  را بر عهده داشته است. نامزدی پاملا ملروی نیزد رکنگره مورد بحث است.

بیل نلسون در بیانیه ای که فلوریدا امروز به دست آورد ، درباره نامزدی خود گفت: “من معتقدم ملروی  شریک بزرگی برای کمک به هدایت ناسا خواهد بود.” “پملا دارای تجربه طولانی مدت فنی و رهبری است که به ناسا در انجام ماموریت خود در کشف کیهان ، گسترش تحقیقات تغییر اقلیم و اطمینان از سودمند بودن فن آوری های توسعه یافته ناسا در زندگیبر روی زمین ، کمک خواهد نمود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.