برنامه آرتمیس ناسا

فضانوردان در سطح ماه

برنامه آرتمیس ناسا

برنامه آرتمیس ناسا

برنامه آرتمیس ناسا تلاشی برای قرار دادن فضانوردان در سطح ماه و توسعه حضور مداوم در آن است. نام این برنامه از آرتمیس، الهه ماه یونانی و خواهر دوقلوی آپولو گرفته شده است که برنامه همنام وی 50 سال پیش برای اولین بار چندین فضا نورد را به ماه ارسال نمود.برای مطالعه بیشتر در مورد برنامه آرتمیس ناسا تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

برنامه آرتمیس تغییر نام چندین فعالیت قبلی است که ناسا قبلاً برای بازگرداندن انسان به ماه انجام داده بود. این دستورالعمل ها با دستورالعمل سیاست فضایی دونالد ترامپ، که آژانس را موظف به تمرکز بر ماموریت های ماه می کند، مجاز شدند. در اوایل سال جاری، مایک پنس معاون رئیس جمهور مهلتی بلند پروازانه برای فرود انسان در قطب جنوب قمری تا سال 2024 را تعیین کرد در 14 مه سال 2019 ، به این تلاش ها یک شخص جدیدی مدیریت پروژه آرتمیس را برعهده گرفت. جیم بریدنستین، مدیر آژانس فضایی در  اعلامیه ای به خبرنگاران گفت كه این نام آرتمیس از هدف ما نشئت میگیرد و با اشاره به این واقعیت كه ناسا طبق برنامه های فعلی خود قصد دارد اولین زن را روی ماه بفرستد.

در 14 مه سال 2019، به این تلاش ها یک شخص جدیدی مدیریت پروژه آرتمیس را برعهده گرفت. جیم بریدنستین، مدیر آژانس فضایی در اعلامیه ای به خبرنگاران گفت كه این نام آرتمیس از هدف ما نشئت میگیرد و با اشاره به این واقعیت كه ناسا طبق برنامه های فعلی خود قصد دارد اولین زن را روی ماه بفرستد.

پروژه آرتمیس ماه شامل چه چیزهایی می شود

زیر چتر آرتمیس چندین مولفه وبخش وجود دارد. نخست Lunar Orbital Platform-Gateway ، ایستگاهی در اطراف ماه است که می تواند حضور بشریت را در فضا گسترش دهد و بستری را برای آزمایش های علمی و حرکات قمری فراهم کند.

Gateway توسط سیستم پرتاب فضایی آژانس (SLS) ، یک موشک جدید عظیم الجثه که ناسا در حال توسعه است، به مدار ماه منتقل می شود. خدمه چهار نفره با استفاده از کپسول فضای عمیق Orion به ایستگاه فضایی دسترسی پیدا می کنند و برای مدت 30 تا 90 آنجا می مانندبخشی از فشار دولت ترامپ به سمت  پروژه ماه شامل نقش فزاینده ای برای شرکت های خصوصی هوافضا است ، که برای توسعه سخت افزار و به طور بالقوه شروع اقتصاد فضایی در نظر گرفته شده اند. ناسا 45.5 میلیون دلار به 11 شرکت آمریکایی از جمله SpaceX ایلان ماسک و Blue Origin جف بزوس کمک کرده است تا بتواند ناوهایی را که می توانند فضانوردان را به سطح ماه بکشند ، توسعه دهد.

همچنین برای جمع آوری داده ها و انجام تحقیقات در آنجا ، با 9 مشاغل کوچکتر قرارداد تحویل فضاپیمای رباتیک به ماهواره طبیعی ما بسته شده است. برخی علاقه مند به استخراج منابع ماه مانند آب هستند که می تواند به هیدروژن و اکسیژن تشکیل دهنده آن تقسیم شده و به سوخت موشک تبدیل شود.

آرتمیس چقدر هزینه خواهد داشت؟

در حال حاضر گفتن اینکه چه تعداد از این برنامه های چشمگیر واقعاً به ثمر می نشینند ، دشوار است. برآورد هزینه ها هنوز در حال اصلاح است و برچسب کلی آرتمیس ناشناخته مانده است. طبق گفته ناسا ، بودجه برنامه آپولو در مجموع 23.6 میلیارد دلار در  سال 1973بود که امروز معادل بیش از 136 میلیارد دلار است. این بدان معناست که هزینه هر فرود آپولو در حدود 22.6 میلیارد دلار در سال 2019 هزینه شده است. دونالد ترامپ نیز1.6 میلیارد دلار اضافی برای برنامه آرتمیس به اضافه 21 میلیارد دلار تخصیص یافته به ناسا درخواست کرده است ، اما نتوانست پول مورد تأیید کنگره را بدست آورد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.