آپولو 11 و ورود انسان به ماه

اولین انسان های برروی ماه

آپولو 11 و ورود انسان به ماه

آپولو 11 و ورود انسان به ماه

پرتاب تاریخی مأموریت آپولو 11 سه فضانورد را به سمت ماه برد. دو نفر از آنها برای اولین بار در تاریخ بشر پا به سطح ماه می گذارند زیرا میلیون ها نفر در سراسر جهان گام های خود را در تلویزیون دنبال می کردند.برای خواندن و آشنایی کامل با برنامه آپولو 11 تا انتهای مقاله با آندرومدا مگ همراه باشید.

آپولو 11:اولین انسان های برروی ماه

فضانوردان خدمه آپولو افراد باتجربه ای بودند که قبلاً به فضا رفته بودند. نیل آرمسترانگ خلبان جمینی 7 بود. این مأموریت اولین باری بود که دو وسیله نقلیه در فضا پهلو می گرفتند. آرمسترانگ در 5 آگوست 1930 در اوهایو متولد شد ، 38 ساله بود که اولین غیرنظامی شد که فرماندهی دو مأموریت فضایی آمریکا را بر عهده داشت.

سرهنگ ادوین یوجین آلدرین 39 ساله اولین فضانوردی بود که او هم به فضا رفت . آلدرین در 20 ژانویه 1930 در نیوجرسی متولد شد و در نوامبر 1966 با خلبان هواپیمای جمینی 12  حرکت 140 دقیقه ای را در فضا انجام داد تا نشان دهد که یک فضانورد می تواند در خارج از سفینه به طور موثر کار کند. برای آپولو 11 ، او به عنوان خلبان ماژول ماه عمل می کرد.

خلبان ماژول فرماندهی ، سرهنگ دوم مایکل کالینز ، 38 ساله ، در اکتبر 31 ، 1930 در ایتالیا متولد شد. کالینز در جولای 1966 با هواپیمای جمینی 10 را خلبانی کرد و تقریباً 1.5 ساعت را در خارج از سفینه فضایی رادر یک راهپیمایی فضایی گذراند.

از زمین تا ماه

برنامه ریزان ماموریت در ناسا به مدت دو سال سطح ماه را مطالعه کردند و در جستجوی بهترین مکان برای فرود تاریخی بودند. آنها بهترین عکسهای با وضوح بالا موجود در آن زمان را از برنامه Lunar Orbiter و Surveyor مورد بررسی قرار دادند و تعداد دهانه و تخته سنگ ، صخره ها و تپه ها را در هر محل فرود احتمالی و فرود آسان فضانوردان در نظر گرفتند. با توجه به سوخت و زمان مورد نیاز آنها این به برنامه ریزان کمک کرد تا 30 نامزد اولیه برای رفتن به ماه را به سه نفر کاهش دهند.

آپولو 11 در 16 جولای 1969 ساعت 9:32 صبح به وقت شرق از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد. هنگام پرواز ، خدمه از داخل سفینه فضایی  دو پخش تلویزیونی انجام دادند و با نزدیک شدن به ماه ، انتقال سوم را انجام دادند ، سطح قمری و مسیر نزدیک شدن را نیز مشخص کردند. در 20 ژوئیه ، آرمسترانگ و آلدرین وارد ماژول ماه که ملقب به “عقاب” بود شدند  و از ماژول خدمات فرماندهی – “کلمبیا” جدا شدند و به سمت سطح ماه حرکت کردند.

ماژول ماه در ساعت 4:17 بعد از ظهر در زمان شرقی  در بخش  دریای آرامش ماه ،  که یک منطقه بزرگ بازالت  است را لمس نمود . آرمسترانگ این عبارت تاریخی را به هوستون اطلاع داد: “هوستون ، اینجا پایگاه آرامش است. عقاب فرود آمده است.”

برای 2 ساعت اول روی ماه ، آرمسترانگ و آلدرین در ماژول ماندند  و همه سیستم ها را بررسی کردند ، صنایع دستی را برای ماندن در ماه پیکربندی کردند و لقمه ای برای خوردن داشتند. با مشورت با ناسا ، آنها تصمیم گرفتند 4 ساعت استراحت برنامه ریزی شده خود را نادیده بگیرند و تصمیم گرفتند به خارج از محل بروند و سطح ماه را اکتشاف کنند.

هنگامی که آرمسترانگ در ساعت 11:56 از نردبان پایین می آید ، یک دوربین فیلمبرداری نصب شده در یک پنل داخل عقاب پوشش مستقیم داشت. در 20 ژوئیه 1969 ، آرمسترانگ ایم  کلمات را گفت ، که  “این یک قدم کوچک برای انسان است ،و  یک جهش عظیم برای بشربه حساب می آید.”

آلدرین 20 دقیقه بعد دنبال این کار رفت و آرمسترانگ از خود عکس گرفت. آرمسترانگ مسئولیت مستند کردن فرود را داشت ، بنابراین بیشتر تصاویر گرفته شده از ماموریت آپولو 11 مربوط به آلدرین بود.

فضانوردان در حالی که روی سطح ماه  بودند چندین آزمایش انجام دادند ، نمونه هایی از خاک ماه و سنگ را برای آوردن به خانه جمع کردند ، پرچم ایالات متحده را برپا کردند و نمونه های اصلی را از پوسته ماه  گرفتند. آنها با ریچارد نیکسون ، رئیس جمهور ایالات متحده ، که صدای او از کاخ سفید منتقل شد ، صحبت کردند و پلاکی را روی زمین قرار دادند که در آن نوشته شده بود:

در اینجا انسان هایی از سیاره زمین برای اولین بار قدم بر روی ماه گذاشته اند.ژوییه 1969 میلادی، ما برای صلح از طرف انسان ها آمده ایم.

فضانوردان همچنین مدالیون های یادبودی را با نام چندین فضانورد و کیهان نورد که در پرواز و آموزش از بین رفته اند (از جمله خدمه آپولو 11 و اولین شخص در فضا ، یوری گاگارین) گذاشته اند. آنها همچنین یک دیسک سیلیکونی 1.5 اینچی با پیام های حسن نیت از 73 کشور جهان ، و نام رهبران کنگره و ناسا بر جای گذاشتند.

آرمسترانگ کمی بیش از 2.5 ساعت را در خارج از عقاب گذراند. فضانوردان هنگام راه رفتن در مسافتی در حدود 3،300 فوت (1 کیلومتر) مسافت طی کردند و برای بازدید از یک دهانه بزرگ تا ماژول 200 فوت (60 متر) فاصله داشتند. آنها 47.51 پوند جمع کردند. (21.55 کیلوگرم) نمونه از ماه ، و گزارش دادند که تحرک در ماه آسانتر از حد انتظار است.

در ساعت 13:54 بعد از ظهر ، و در مجموع 5/21 ساعت در ماه سپری شد ، ماژول ماه به محل انتظار کالینز در کلمبیا برگشت. دو وسیله نقلیه پهلو گرفتند و خدمه و نمونه ها قبل از اینکه عقاب به فضا منتقل شود ، به کلمبیا منتقل شدند. سپس فضانوردان به خانه خود بازگشتند.

تیم در ساعت 12:50 بعد از ظهر در اقیانوس آرام افتاد. به وقت شرقی در 24 ژوئیه ، تنها چند مایل از کشتی بازیابی ، U.S.S. هورنت پس از استفاده از لباسهای ایزولاسیون بیولوژیکی (به احتمال زیاد فضانوردان میکروبهای مضر را از ماه پس گرفتند) ، خدمه از کلمبیا خارج شدند و به یک قایق لاستیکی رفتند و در آنجا با، ید به بدنشان  تا آلودگی احتمالی را به حداقل برسانند. . آنها سپس با هلی کوپتر به تاسیسات سیار قرنطینه سوار کشتی رفتند و سپس به هوستون منتقل شدند و تا 10 آگوست در قرنطینه ماندند. این افراد هدف ملی تعیین شده توسط رئیس جمهور جان اف کندی را در سال 1961 برای انجام یک ماه قمری انجام دادند. فرود و بازگشت به زمین جز اهداف آنها بود.

میراث آپولو 11

مأموریت آپولو 11 با نزدیک شدن به پنجاهمین سالگرد تاسیس خود در سال 2019 همچنان جشن گرفته می شود. ضرابخانه ایالات متحده سکه های ویژه ای را برای این جشن آماده کرد.

موسسه اسمیتسونیان در حال بازسازی گالری ماه خود در موزه ملی هوا و فضا (NASM) در واشنگتن دی سی برای افتتاحیه 2021 آماده شده  است. در همین حال ، فضاپیمای تازه بازسازی شده کلمبیا با توقف در هوستون ، سنت لوئیس ، پیتسبورگ و سیاتل در تور است. اولین بار است که کلمبیا از سال 1971 خارج از اسمیتسونیان است.

در ژوئیه 2009 ، موزه ملی هوا و فضا یک جشن برای چهلمین سالگرد آپولو 11 برگزار کرد که شامل سخنرانی های سه عضو خدمه آپولو 11 بود. در جلسه بعد از ظهر که کالینز ، آلدرین و آلن بین ، فضانورد آپولو 12 ، داشتند عکس هایشان را امضا می کردند ، صف مشتاقان و علاقه مندان به فضا به سرعت در طول کف موزه امتداد یافت. کالینز و آلدرین علی رغم اینکه هر دو در اواخر 80 سالگی بودند ، اما همچنان به طور مرتب برای فعالیت های مربوط به آپولو ظاهر می شدند.

آرمسترانگ ، 82 ساله ، در 25 آگوست 2012 ، در اثر عوارض ناشی از بیماری های  قلبی عروقی درگذشت. مراسم یادبود عمومی او در  13 سپتامبر در کلیسای جامع ملی واشنگتن برگزار شد و روز بعد آرمسترانگ در دریا به خاک سپرده شد. در سال 2015 ، ناسا اعلام کرد كه همسر  آرمسترانگ ، كارول آرمسترانگ ، كیسه ای پر از آثار ماه را در میان وسایل آرمسترانگ پیدا كرده است كه وی به موزه اهدا كرد.

مدارگرد شناسایی ماه در  ناسا در سال 2012 از محل فرود آپولو 11 از فضا تصویربرداری کرده و مسیرهای فضانوردان ، برخی آزمایشات ، دوربین دور انداخته شده و مرحله نزول ماژول ماه عقاب را مشاهده کرده است. نمای سه بعدی سایت بر اساس تصاویر موجود از مدارگرد در سال 2014 ایجاد شده است.

یک کیسه نمونه ماه از آپولو 11 پس از آنکه به طور تصادفی در حراجی تگزاس در سال 2015 به نمایندگی از خدمات مارشال های ایالات متحده برگزار شد ، اختلاف قانونی ایجاد کرد. یک زن ایلینوی به نام نانسی کارلسون این کیسه  را به قیمت 995 دلار خریداری کرد. دولت آمریكا به دادگاه ها تقاضا كرد كه كیسه نمونه ماه را به ناسا برگردانند و فروش آن را باطل كنند ، اما كارلسون در سال 2016 به عنوان مالك قانونی شناخته شد. در اصل ، این کیف از مکس آری ، متصدی سابق محکومی بود  که در سال 2006 به جرم سرقت و فروش  وسایل فضا محکوم شد. مصنوعات متعلق به موزه فضایی کیهان در هاچینسون ، کانزاس انتقال یافت .

در انتظار 50 سالگی آپولو 11 در ژوئیه 2019 ، یونیورسال پیکچرز “اولین انسان” را منتشر کرد ، فیلمی مبتنی بر سفر آموزشی آرمسترانگ برای تبدیل شدن به اولین انسان ماه  و یک مستند جدید درباره آپولو 11 ، به کارگردانی تاد داگلاس میلر ، در مارس 2019 نمایش داد . علاوه بر این ، موزه ملی هوا و فضا در واشنگتن دی سی ، دارای تعدادی رویداد و نمایشگاه ویژه است که برای بزرگداشت آپولو 11 برنامه ریزی شده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.