ایلان ماسک یک کارآفرین آمریکایی

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک یک کارآفرین آمریکایی

بیوگرافی ایلان ماسک یک کارآفرین آمریکایی

ایلان ماسک، (متولد 28 ژوئن 1971 ، پرتوریا ، آفریقای جنوبی)، کارآفرین آمریکایی متولد آفریقای جنوبی که شرکت پرداخت الکترونیکی پی پال را تأسیس کرد و اسپیس ایکس، سازنده وسایل نقلیه پرتاب و فضاپیماها را تشکیل داد. وی همچنین یکی از اولین سرمایه گذاران مهم و همچنین مدیر ارشد اجرایی تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا بود.برای آشنایی بیشتر با ایلان ماسک تا انتها مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

اوایل زندگی ایلان ماسک

ماسک از پدری آفریقای جنوبی و مادری کانادایی متولد شد. او استعداد اولیه کامپیوتر و کارآفرینی را از خود نشان داد. در 12 سالگی او یک بازی ویدیویی ایجاد کرد و آن را به یک مجله کامپیوتری فروخت. در سال 1988، پس از اخذ پاسپورت کانادایی، ماسک آفریقای جنوبی را ترک کرد زیرا تمایلی به حمایت از آپارتاید از طریق خدمت اجباری نظامی نداشت و به دنبال فرصت های اقتصادی بیشتر موجود در ایالات متحده بود.

پی پال و اسپیس ایکس

ماسک در دانشگاه کویین در کینگستون، انتاریو تحصیل کرد و در سال 1992 به دانشگاه پنسیلوانیا، فیلادلفیا منتقل شد و در آنجا در سال 1997 لیسانس فیزیک و اقتصاد را دریافت کرد. تنها پس از دو روز زیرا او احساس کرد که اینترنت نسبت به کار در فیزیک، توانایی تغییر جامعه بسیار بیشتری دارد.

در سال 1995 او Zip2 را تاسیس کرد، شرکتی که نقشه ها و ایده های تجاری را به روزنامه های آنلاین ارائه می داد. در سال 1999 zip 2 توسط سازنده رایانه Compaq به مبلغ 307 میلیون دلار خریداری شد و ماسک سپس یک شرکت خدمات مالی آنلاین، به نام X.com تاسیس کرد که بعداً به PayPal تبدیل شد و در انتقال پول به صورت آنلاین  فعالیت داشت. (eBay) حراج آنلاین PayPal را در سال 2002 به ارزش 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد.

ماسک در دانشگاه کویین در کینگستون، انتاریو تحصیل کرد و در سال 1992 به دانشگاه پنسیلوانیا، فیلادلفیا منتقل شد و در آنجا در سال 1997 لیسانس فیزیک و اقتصاد را دریافت کرد. تنها پس از دو روز زیرا او احساس کرد که اینترنت نسبت به کار در فیزیک، توانایی تغییر جامعه بسیار بیشتری دارد. در سال 1995 او Zip2 را تاسیس کرد، شرکتی که نقشه ها و ایده های تجاری را به روزنامه های آنلاین ارائه می داد. در سال 1999 zip 2 توسط سازنده رایانه Compaq به مبلغ 307 میلیون دلار خریداری شد و ماسک سپس یک شرکت خدمات مالی آنلاین، به نام X.com تاسیس کرد که بعداً به PayPal تبدیل شد و در انتقال پول به صورت آنلاین  فعالیت داشت . (eBay) حراج آنلاین PayPal را در سال 2002 به ارزش 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد.

دراگون می تواند تا 7 فضانورد را حمل کند، و یک پرواز خدمه داشت که فضانوردان داگ هرلی و رابرت بهنکن را به ISS در سال 2020 منتقل می کرد. ماسک تلاش کرد با ساخت یک موشک کاملاً قابل استفاده مجدد که می تواند بلند شود و دوباره به زمین برود ، هزینه پرواز فضایی را کاهش دهد. از سال 2012، موشک (SpaceX’s Grasshopper) چندین پرواز کوتاه برای آزمایش چنین فناوری انجام داد. ماسک علاوه بر مدیرعاملی SpaceX، طراح اصلی ساخت موشک های Falcon ، Dragon و Grasshopper نیز می باشد

تسلا

ماسک مدتها به امکانات اتومبیل های برقی علاقه داشت و در سال 2004 به یکی از تأمین کنندگان اصلی تسلا موتور (بعداً به تسلا تغییر نام داد) ، یک شرکت اتومبیل الکتریکی توسط کارآفرینان مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس شد. در سال 2006 ، تسلا اولین اتومبیل خود را با نام رودستر (Roadster) معرفی کرد که با یک بار شارژ می توانست 395 کیلومتر مسافت را طی کند. برخلاف اکثر وسایل نقلیه برقی قبلی که به نظر ماسک بی نظم و جالب نبودند ، این یک ماشین اسپرت بود که می توانست در کمتر از چهار ثانیه 0 تا 60 مایل (97 کیلومتر) در ساعت را طی کند. در سال 2010 پیشنهاد اولیه شرکت حدود 226 میلیون دلار  بود که آن مقدار را جمع آوری کرد. دو سال بعد تسلا مدل S را معرفی کرد که به دلیل عملکرد و طراحی مورد تحسین منتقدین خودرو قرار گرفت. این شرکت برای SUV لوکس مدل X خود که در سال 2015 به بازار عرضه شد، بیشترین نظرات مثبت را بخود اختصاص داد. مدل 3 ، یک وسیله نقلیه ارزان قیمت نیز بود که در سال 2017 به تولید رسید.

خرید کتاب ایلان ماسک اثر اشلی ونس

ماسک در مورد تجارت عمومی تسلا ابراز نارضایتی کرد و در آگوست 2018 با انتشار توئیت هایی درباره خصوصی سازی این شرکت، خاطرنشان کرد که “بودجه خود را تأمین کرده است”. ماه بعد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ماسک به دلیل کلاهبرداری در اوراق بهادار به دلیل جعلی بودن و گمراه کردن این توییت ها شکایت کرد. اندکی بعد هیئت مدیره تسلا پیشنهاد SEC را رد کرد، ظاهراً به این دلیل که ماسک تهدید به استعفا کرده بود. با این حال  اخبار، سهام تسلا را به شدت سقوط داد و در نهایت معامله سخت تری پذیرفته شد. در  این شرایط  ماسک برای سه سال از سمت خود استعفا داد، اگرچه اجازه داشت به عنوان مدیرعامل به کارش ادامه دهد.

با نارضایتی از هزینه پیش بینی شده 68 میلیارد دلار از یک سیستم ریلی پرسرعت در کالیفرنیا، ماسک در سال 2013 یک سیستم سریعتر، هایپرلوپ و هوایی را پیشنهاد نمود که در آن سیستم حامل دارای 28 مسافر در 560 کلیومتر را طی میکندو ماسفت بین لس آنجلس وسن فرانسیسکو در 35 دقیقه با حداکثر سرعت 760 مایل یعنی 1220 کیلومتر در ساعت  که نزدیک به صدای صوت است طی میشود. ماسک ادعا کرد که هایپر لوپ تنها 6 میلیارد دلار هزینه دارد و با خروج بخش های غلافی در مدت زمان متوسط دو دقیقه، این سیستم میتواند شش میلیون نفری را که سالانه آن مسیر را طی میکنند در خود جای دهد. با این حال، وی اظهار داشت که بین بررسی واجرای سیستمی اسپیس ایکس و تسلا نمیتواند زمانی را برای توسعه هایپر لوپ اختصاص دهد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.