میخاو هلر کشیش لهستانی و یک ریاضیدان کیهان شناس

کشیش کاتولیک

میخاو هلر کشیش لهستانی و یک ریاضیدان کیهان شناس

میخاو هلر کشیش لهستانی و یک ریاضیدان کیهان شناس

میخاو هلر متولد 12 مارس 1936 در کشور لهستان می باشد او یک کشیش کاتولیک و ریاضیدان کیهان شناس بود که فیزیک و الهیات و فلسفه و ریاضی را با هم ترکیب کرده و از این ایده نیز حمایت کرده است. برای مطالعه بیوگرافی میخاو هلر تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

هلر در جنوب لهستان متولد شد. هنگامی که او چهار ساله بود ، پدرش به ایجاد خرابکاری در کارخانه شیمیایی که در آن کار می کرد کمک کرد و خانواده برای فرار از مهاجمان نازی در حال پیشروی به اتحاد جماهیر شوروی گریختند. در حین جمع آوری پناهندگان لهستانی، خانواده هلر به اردوگاه کار در ساخا (یاکوتیا) در سیبری فرستاده شدند، جایی که آنها در برابر سختی های همراه عمدتا از طریق استحکام و ایمان قوی کاتولیک رومی خود ایستادگی کردند.

پس از جنگ جهانی دوم ، آنها به لهستان فرستاده شدند  جایی که در سال 1953 هلر تحصیلات متوسطه خود را به پایان رساند . با دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته الهیات در سال 1959  به یک محبوبیتی دست یافت.

سال بعد او در علوم و ریاضیات در دانشگاه  لوبلین به تحصیل پرداختن وآنجا تنها موسسه ای در لهستان در آن موقع بود که فقط یک کشیش میتوانست به تحصیلاتش ادامه دهد وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه و دکتری فلسفه را دارد می باشد البته او بالاترین درجه علمی اش را در سال 1969 با ارائه پایان نامه اش که عنوان اصل ماخ در کیهان شناسی نسبیتی را داشت را دریافت نمود.

البته بعد ها هلر در چند جا به  تدریس الهیات به عنوان استاد مشغول به کار شد و در رصد خانه واتیکان نیز فعالیت هایی را انجام داده است. هلر در سال 1991 به عضویت آکادمی جامعه اسقفی در آمد و در سال 2008 او برای یپشرفت در تحقیقات علمی که انجام داده بود جایزه ای به مبلغ 820 هزار پوند را نیز دریافت کرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.