ملاقات با فرا زمینی ها چگونه خواهد بود

ملاقات با فرا زمینی ها چگونه خواهد بود

ملاقات با فرا زمینی ها چگونه خواهد بود

یکی از  سوالاتی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که ملاقات با فرا زمینی ها چگونه خواهد بود، و در صورتی که فرا زمینیان خودشان را نشان دهند چه کاری باید انجام دهیم؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مقاله ملاقات با فرا زمینی ها با مجله تخصصی آندرومدا مگ همراه باشید.

در صورتی که فرا زمینیان خودشان را نشان دهند چه کاری باید انجام دهیم؟

وقتی در یک بیابانبی نام ونشان قرار دارید، بهتر است ساکت باشید زیرا هرگز نمی دانید ممکن است شکارچیان خطرناکی در کمین شما  باشند. متأسفانه زمین تاکنون از این اصل احتیاط آمیز پیروی نکرده است ما بیش از یک قرن است که امواج رادیویی را به فضا پخش می کنیم. اگر در طول صد سال نوری تمدن های فناوری وجود داشته باشند که آسمان خود را با تلسکوپ های رادیویی مشابه با ما رصد می کنند ممکن است آنها به چند میلیون سال گذشته ما دست یابند که ما که بوده ایم. و شاید پیامی که به ما می فرستند در آینده به ما برسد. نظر ما این است که موشک های شیمیایی مشابه آنچه در ماموریت های ویجر یا نیوهورایزن استفاده  شده است، برای عبور از این صد سال نوری یک میلیون سال طول می کشد. بنابراین ممکن است قبل از مواجهه با همسایگان کیهانی خود بررسی های خودمان را در مورد جهان هستی طولانی تر کنیم.

اگر سرانجام فرازمینی ها به زمین ما ورود کنند، سوال اصلی که پیش می آید این است که : چگونه باید به آنها  پاسخ دهیم؟ واضح است که امور بین ستاره ای در حال حاضر یک نگرانی سیاسی قریب الوقوع برای هیچ کشوری نیست بنابراین هیچ پروتکل بین المللی برای اقدامات انجام شده توسط سازمان ملل متحد صادر نشده است. باید به خاطر داشته باشیم که در عرض یک میلیون سال ، انسانها ممکن است در ماه ، مریخ یا سکوهای فضایی شناور آزاد زندگی کنند و هر جامعه ای ممکن است تصمیم بگیرد که متفاوت پاسخ دهد. تأمل در یک سیاست جهانی به خصوص در مورد فضا امری است که زمان زیادی را می طلبد.

و سوال پیش می آید که چه قدر باید از قبل آمادگی داشته باشیم ؟ این مورد به اندازه وسیله نقلیه مورد استفاده ET در بستگی دارد. حتی بدون تولید نور مصنوعی ، هر فضاپیمای بیگانه ای می تواند نور خورشید را منعکس کند. رصدخانه Pan-STARRS در هاوایی می تواند تابش نور خورشید را از اجسام بزرگتر از چند صد فوت ، در مقیاس یک زمین فوتبال ، که از مدار زمین به دور خورشید عبور می کنند ، تشخیص دهد. اولین  جرم میان ستاره ای  با چنین ابعادی در 19 اکتبر 2017 توسط این تلسکوپ کشف شد و به زبان هاوایی “Oumuamua” به “پیشاهنگی” نامگذاری شد. این جسم خصوصیات ناهنجاری زیادی را نشان می داد که آن را از هر دنباله دار یا سیارک طبیعی که قبلاً در منظومه شمسی شاهد آن بودیم متفاوت می کند ، و این امکان را می دهد که این محصول از فناوری بیگانه باشد.

اگر چنین باشد ، این سوال مطرح می شود که آیا احتمالاً کاوشگری است که قصد جاسوسی از ما را دارد؟  راست بودن این موضوع بسیار کم است  ، زیرا بیش از 10 هزار سال طول کشید تا Oumuamua از کل منظومه شمسی عبور کند ، و تمدن ما بدیهی است که برای مدت طولانی سیگنال منتقل نمی کند. حتی اگر … Oumuamua یک جسم مصنوعی باشد ، قدیمی است و احتمالاً از کار افتاده است. اکثر ستارگان میلیاردها سال قبل از خورشید تشکیل شده اند و آثار باستانی که تمدن آنها به فضا پرتاب کرده احتمالاً بسیار قدیمی هستند و نمی توانند کاربردی باشند. ما می توانیم با گرفتن عکس از نمای نزدیک یا جستجو در سطح ماه (یا مریخ) برای یافتن اشیا  غیرمعمولی که طی میلیاردها سال گذشته در آنجا جمع شده اند ، اطلاعات بیشتری در مورد آثار تاریخی بازیابی کنیم. فقدان جو یا فعالیت زمین شناسی باعث می شود سطح ماه به ویژه مانند موزه تجهیزات فرازمینی باشد.

و سوال پیش می آید آیا ما تنها وباهوش ترین موجودات کیهان هستیم؟ برای اطلاع از این موضوع ، ما باید چشمهایمان را باز نگه داریم و از طریق تلسکوپ های خود به جستجوی مواردی از نزدیکترین همسایگان خود بپردازیم ، و در مورد یک کشتی که به عنوان اسب تروا مخلوط می شود ، احتیاط لازم را انجام دهیم. ممکن است اجسام کوچک و سریع زیادی وجود داشته باشد که به طور مداوم از منظومه شمسی عبور می کنند و با توجه به حساسیت محدود تلسکوپ های خود ، ما قادر به شناسایی آنها نیستیم. جالب است که آنها را در جریان داده های آینده از بررسی بزرگ فضا و زمان (LSST) در رصدخانه Vera C. Rubin میتوانید جست وجو کنید که نظارت بر آسمان شیلی را در کمتر از سه سال آغاز می کند.

رصدخانه موج گرانشی با  تداخل سنج لیزری (LIGO) تنها پس از سرمایه گذاری  میلیارد دلار بنیاد ملی علوم (NSF) امواج گرانشی را کشف کرد. به همین ترتیب ، ما باید انتظار داشته باشیم که شواهد خارق العاده ای برای ET ها تنها پس از سرمایه گذاری عمده در جستجوی آن پیدا کنیم. با توجه به تأثیر عمده ای که چنین کششی بر جامعه خواهد گذاشت بسیار بیشتر از مفهوم کشف امواج گرانشی ، مناسب ترین است که بودجه مالیات دهندگان را به جستجوی همسایگان کیهانی خود اختصاص دهیم.

با گذاشتن دست روی فناوری بیگانگان ، نحوه درک مکان خود در جهان ، آرزوهای ما برای فضا و باورهای فلسفی و کلامی ما را تغییر می دهد.

یا می توانیم انتخاب کنیم که تا وقتی همسایگان  بیگانه خود را نشان ندهند ، نسبت به آنها بی توجه باشیم. اگر ما از آنها چشم پوشی کنیم ، وجود احتمالی ET از بین نخواهد رفت ، درست مانند اینکه زمین پس از آنکه مقامات مذهبی از دیدن تلسکوپ گالیله خودداری کردند، به حرکت خود در اطراف خورشید ادامه داد. میلیون ها سال دایناسورها بر این سیاره سلطه داشتند، اما سلطنت آنها ناگهان 66 میلیون سال پیش پایان یافت ، زمانی که سنگ غول پیکر Chicxulub در آسمان ظاهر شد و در مسیر برخورد با زمین قرار گرفت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.