چالش آب و هوای جهانی و برنامه جدید ناسا

تغییرات آب و هوا

چالش آب و هوای جهانی و برنامه جدید ناسا

چالش آب و هوای جهانی و برنامه جدید ناسا

ناسا آماده است تا برنامه جدید خود را در زمینه آب و هوای جهانی را مورد چالش جهانی قرار دهد،ناسا برنامه های بسیار گسترده ای را در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تاثیری که بر جهان می تواند داشته باشد را در حوزه اقدامات خودش قرار داده است و در روز پنجشنبه 7 اکتبر آنها را انتشار داده است.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

تغییرات اقلمی اثرات بسیار زیادی میتواند در زندگی ما داشته باشد  به طوری که سازمان ملل متحد این مورد را به عنوان بحران جدی آب و هوا توصیف نموده است و بنابر بیانیه کاخ سفید که توسط جو بایدن رییس جمهور آمریکا منتشر شده بر این است که کل دولت آمریکا باید در زمینه تغییرات اقلیمی فعالیت های زیادی را انجام دهند .

ناسا دارای یک سری منابع و دارای می باشد که باید از آنها محافظت کند این ها همان تجهیزاتی هستند که به ما کمک میکنند تا بتوانیم بحران های آب و هوایی روی زمین را به خوبی شناسایی نماییم تا بتوانیم در مقابل تهدیدات آب و هوایی به خوبی وارد عمل شویم. ناسا بر این امر تاکید دارد که در دهه های آینده بتواند یک سری برنامه های قدرتمند تر را جهت مبارزه با تغییرات اقلیمی وارد کارش نماید.

در حالی که بسیاری از سازمان های بخش های مختلف فدرال در این رویکرد مشارکت دارند ناسا جز محدود آزانس های آب و هوایی هست که میتواند تحقیقاتش را در این زمینه انجام دهد. البته به مدت زیادی دانشمندان ناسا از یک سری ابزاری های ماهواری برای بررسی آب و هوای زمین را مورد استفاده قرار میدهند.

با این حال، با توجه به زیرساخت های وسیع آن امکانات ناسا نه تنها به دانش آب و هوا کمک می کند بلکه تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی نیز تهدید می شود، ناسا در بیانیه ای اعلام کرد و افزود که دو سوم دارایی ها و تجهیزات ناسا در مکانهایی با خطر بالای تغیرات آب و هوایی قرار دارند.

برنامه های ناسا شامل چند حوزه اصلی می باشند که عبارتند از:

شناسایی جنبه های تغییر آب و هوا که دسترسی به فضا را تهدید می کند.

ادغام تجزیه و تحلیل خطر و استراتژی های سازگاری در برنامه های کلی ناسا

ادغام اطلاعات برنامه ریزی تغییرات آب و هوایی در برنامه های ناسا برای مراکز آن.

توسعه مدل های آب و هوایی نسل بعدی و به روز رسانی تکنیک های مدل سازی آب و هوا

همکاری با شرکای هوانوردی برای کاهش دی اکسید کربن و توسعه راه حل های آب و هوایی.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.