پیوست ناسا به گروه اقلیمی کاخ سفید

گامی در جهت جلوگیری از گرم شدن زمین

پیوست ناسا به گروه اقلیمی کاخ سفید

پیوست ناسا به گروه اقلیمی کاخ سفید

پیوست ناسا به گروه اقلیمی کاخ سفید که گام دیگری در ادامه مطالعه آژانس درباره تغییرات آب و هوا و گرم شدن کره زمین برمی دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با مجله تخصصی آندرومدا مگ همراه باشید.

ناسا به گروه ویژه اقلیمی کاخ سفید پیوست

در 27 ژانویه  رئیس جمهور جو بایدن دستور اجرایی را صادر کرد که جزئیات گروه ویژه ملی آب و هوا را مشخص می کرد. پنجشنبه گذشته (18 مارس)  ناسا اعلام کرد که به گروه ویژه اقلیمی کاخ سفید پیوست که “طبق دستورالعمل اجرایی” سازماندهی و استقرار رویكرد دولت را برای مبارزه با بحران آب و هوا تسهیل می كند.

این مشارکت جدید پس از اعلامیه ژانویه از ناسا مبنی بر اینکه 2020 با گرمترین سال ثبت شده مطابق با سال 2016 گره خورده است.

“ایالات متحده و جهان با یک بحران عمیق آب و هوا مواجه هستند. در دستورالعمل اجرایی آمده است: ما لحظه ای مهم  برای پیگیری اقدامات در داخل و خارج از کشور داریم تا از فاجعه بارترین اثرات آن بحران جلوگیری کنیم و فرصتی را که برای مقابله با تغییرات آب و هوایی فراهم می کند را استفاده کنیم.

تغییرات آب و هوایی یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز با آن روبرو هستیم. ” گاوین اشمیت ، مشاور مشاور ارشد ناسا و مدیر موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا در نیویورک، در بیانیه ناسا گفت.

“با توجه به توانایی منحصر به فرد ما در رصد این سیاره از فضا و سوابق طولانی مدت داده ها که توانسته ایم جمع آوری کنیم  ناسا در موقعیت نخست قرار دارد تا تصمیمات سیاسی را در دولت فعلی و فراتر از آن به گوش همگان برساند. دولت بایدن بر روی مقابله با مسائل آب و هوایی متمرکز شده و بر اساس این دستورالعمل ، بحران آب و هوا را “در مرکز سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده قرار داده است.” و تعجبی ندارد که ناسا به گروه ویژه بپیوندد. ناسا همچنین به طور مداوم وب سایت آب و هوایی خود را با اطلاعات مربوط به افزایش دمای کره زمین ، میزان دی اکسید کربن و از دست رفتن  یخ های قطب شمال ، از جمله سایر عوامل تأثیرگذار بر تغییرات آب و هوایی، را  به روز می کند. از زمان پرتاب TIROS-1 ، آژانس ماهواره های نظارت بر زمین بسیاری را در مدار قرار داده است که داده های مربوط به تغییر اوضاع زمین را جمع آوری کرده است. طبق همین بیانیه ناسا ، در حال حاضر بیش از دوازده ماهواره ناسا در اطراف زمین هستند که از رطوبت خاک گرفته تا سطح دی اکسید کربن را نظارت می کنند.

بر اساس این بیانیه ، ناسا با مأموریت های نظارت بر زمین مانند آکوا و ECOSTRESS و “تلاش برای کمک به هواپیمایی پایدار و مشارکت های پرورشی با بخش خصوصی ، از قبل آماده است تا به گروه ویژه کمک کند تا مهمترین موضوعات مربوط به تغییر اقلیم را امروزه برطرف کند و مورد بررسیهای علمی قرار دهد.”

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.