احساس چرخش کره زمین در انسان ها

چگونه زمین می چرخد

احساس چرخش کره زمین در انسان ها

احساس چرخش کره زمین در انسان ها

احساس چرخش کره زمین در انسان ها وجود ندارد؟ چون در ماهیت حرکت زمین این امر نهفته است. شما فکر کنید به این که وقتی یک هواپیما با سرعت ثابت و ارتفاع ثابت حرکت میکند، در هواپیما باشید و کمربند خودتان را باز کرده اید و در راهروهای هواپیما مشغول پیاده روی هستیر. برای کسب بیشتر اطلاعات تا انتهای مقاله با مجله تخصصی آندرومدا مگ همراه باشید.

برای شما شاید تعجب آور نباشد که سیاره ما به همراه جوی که دارد دائما در حال چرخش است. در خط استوا سرعت چرخش حدود 1675 کیلومتر در ساعت(1040 مایل در ساعت) است، به این معنی که دقیقا در همین لحظه، شما با سرعتی معادل 465 متر در ثانیه حرکت میکنید وحتی اگر روی یک از قطب ها باشید این سرعت به مراتب کمتر است.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله بررسی علمی چرخش زمین را مطالعه بفرمایید.

چرا ما چرخش زمین را احساس نمی کنیم؟

پس چرا نمیتوانیم سرعت حرکت زمین را احساس کنیم چون در ماهیت حرکت زمین این امر نهفته است. شما فکر کنید به این که وقتی یک هواپیما با سرعت ثابت و ارتفاع ثابت حرکت میکند، در هواپیما باشید و کمربند خودتان را باز کرده اید و در راهروهای هواپیما مشغول پیاده روی هستید. اما حرکت هواپیما را احساس نمیکنید. دلیل آن ساده است: شما، هواپیما و هر چیز دیگری که در آن است با همان سرعت در حال حرکت است و برای درک حرکت هواپیما باید نگاهی به ابرهای بیرون نیز بیندازید. چرخش زمین نیز به همین ترتیب است- سیاره ما هر 23 ساعت و 56 دقیقه یک دور کامل در اطراف محور خود حرکت میکند وبا سرعت تقریبا ثابت می چرخد. یکی از راههای احساس حرکت این است که روی صورت خود وزش باد را حس کنید. اما به یاد داشته باشید که جو زمین نیز با همان سرعت در حال حرکت با ما می باشد.

اگر زمین بخواهد شتابش را نیز تغییر دهد، مطمئننا چنین احساسی را نیز خواهیم داشت مثل این میماند که درم قیاس سیاره ای حرکت کنیم و ترمز کنیم که این امر کمی ناخوشایند است (در حالی که جو همچنان با همان سرعت 465 متر بر ثانیه حرکت میکند و سطح سیاره ای را عملا پاک میدارد) اما دقیقا مثل این میماند که حرکت دائمی هواپیما را نمیتوانیم حس کنیم و چرخش بخش غول پیکر فضایی نیز برای ما قابل مشاهده نیست.

پس چرا زمین اینقدر مداوم می چرخد؟ زیرا هیچ چیز مانع آن نمی شود. وقتی منظومه شمسی ما از ابر غباری در حال فروپاشی تشکیل شد و به داخل یک دیسک مسطح با برجستگی در وسط چرخید ، همه سیارات آن چرخش را به ارث می بردند. خورشید، تمام سیارات همسایه ، قمرهای آنها و هر چیز دیگری که در سیستم ما پراکنده است ، پس از میلیاردها سال به دلیل اینرسی همچنان در حال چرخش هستند.

برای تداخل در این بخش، باید یک نیروی نامتعادل خارجی اعمال شود – به عبارت ساده ، کل شاخه باید با یک جسم دیگر برخورد کند و چرخش را به بی نظمی بیندازد. اکنون ، همانطور که قبلاً اشاره کردم ، چرخش سیاره ما با سرعت تقریباً ثابت اتفاق می افتد. اگر دقیق باشیم ، به لطف نیروی گرانش ماه حرکت زمین نیز کمی کند می شود و جز و مد همین از همین طریق رخ میدهد ، که باعث اصطکاک جزر و مد می شود و انرژی را به مدار ماه وارد می کند.

در نتیجه ، گاهی اوقات ما باید ثانیه اضافی به ساعت خود اضافه کنیم ، زیرا چرخش زمین هر روز دو هزارم ثانیه در حال کند شدن است. با این حال ، از آنجا که این تغییر سرعت بسیار اندک است ، برای اهداف ما، هنوز هم احساس می شود که زمین با سرعت ثابت در حال چرخش است. به عبارت دیگر ، هیچ چیزی را ما احساس نخواهیم کرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.