روسیه به ماه می رود

سفر به ماه توسط روسیه

روسیه به ماه می رود

روسیه به ماه می رود

روسیه به ماه می رود، روسیه در حال مرور مجدد میراث فضایی شوروی خود برای یک سری ماموریت های جدید است که بتواند به ماه برود.برای مطالعه کامل خبر تا انتهای مقاله با مجله تخصصی آندرومدا مگ همراه باشید.

روسیه قصد دارد امسال به ماه برود

اولین مأموریت ها که Luna 25 نامیده می شود ، قرار است اکتبر امسال آغاز شود و به خشکسالی 45 ساله فرود ماه روسیه با اولین ورود کشور به قطب جنوب خاتمه یابد ، جایی که مانند همه افراد ماه را هدف قرار می دهد ، دانشمندان روسی می خواهند مطالعه آب قفل شده در زیر سطح در یخ دائمی ماه را مورد مطالعه قرار دهند.

لو زلنی، مشاور علمی موسسه تحقیقات فضایی روسیه طی سخنرانی مجازی در 23 مارس به میزبانی آکادمی ملی علوم گفت: “ماه مرکز برنامه ما برای دهه آینده است.”

روسیه شرکت های زیادی در ترسیم برنامه های بلند پروازانه کشف ماه دارد. ایالات متحده با برنامه آرتمیس  خود ، که شامل بسیاری از ماموریت های رباتیک ماه است ، اکتشافات انسانی را هدف قرار داده است. در ماه دسامبر ، چین اولین نمونه های جدید ماه را پس از دهه ها در یک سری از مأموریت های در حال انجام به نام Chang’e به زمین منتقل کرد. هند و اسرائیل هر دو قول داده اند که سفینه های جانشین را پس از فرودهای خود برماه به ترتیب Chandrayaan-2 و Beresheet – در سال 2019 بر روی ماه فرود آورند.

اما تنها ایالات متحده می تواند با میراث رفتن  روسیه به ماه مطابقت داشته باشد.

از این رو ، Luna 25. این ناوشکن که در ماه اکتبر به فضا پرتاب خواهد شد ، برای مطالعه یخ هایی است که به طور دائمی در زیر سطح ماه منجمد شده است ، و احتمالاً کاوشگران می توانند از آن به عنوان منبع استفاده کنند و همچنین خطرات ناشی از تکه های گرد و غبار ماه را ارزیابی کنند. هنگام فرود ، فضاپیما از یک دوربین ساخت اروپا برای پیشبرد مأموریت های ماه آژانس فضایی اروپا استفاده خواهد کرد.

زلنیی تأکید کردکه کار با  Luna 25 تنها آغاز کار است و در مراحل مختلف برنامه ریزی از پنج ماموریت ماه عبور می کند. در سال 2023 یا 2024 ، روسیه قصد دارد Luna 26 را پرتاب کند ، این بار مدارگردی است که به دنبال ناهنجاری های مغناطیسی و گرانشی در ماه است و تصاویر با دقت بالا از مکان های بالقوه فرود را ثبت می کند.

سپس ، در سال 2025 ، با Luna 27 که زلنیی آن را “فکر می کنم مهمترین است ” است ، دوباره به سطح زمین بازمی گردد. Luna 27 همانند فرودگر امسال قطب جنوب ماه را هدف قرار داده و نرم افزار فرود اروپا را به همراه خواهد داشت. همچنین اولین بهره برداری از ربات از آژانس فضایی اروپا آغاز خواهد شد: مته ای که می تواند سنگ ماه قطب جنوب را بدون ذوب ترکیبات مانند یخ آب موجود در مواد جمع کند.

علاوه بر این ، فضاپیما مجموعه ای از ابزارها را برای بررسی چگونگی تأثیر باد خورشیدی ، جریان مداوم ذرات باردار از خورشید و در سراسر منظومه شمسی ، بر سطح ماه حمل می کند.

دو ماموریت آخر سری Luna که توسط زلنیی  توصیف شده است هنوز تاریخ راه اندازی ندارند. اما Luna 28 ، همچنین به عنوان Luna-Grunt شناخته می شود ، و با بازگشت نمونه هایی از قطب جنوب قمری که یخ آب و سایر ترکیبات به اصطلاح فرار را در خود نگه می دارد ، مستقیماً بر روی نمونه قبلی خود بنا می کند.

زلنیی گفت: “این بازگشت به ماه یک  نمونه است ، اما بازگشت نمونه متفاوتی از آنچه قبلاً انجام شده بود ، است.” “این فقط … نه تنها سنگ  [خاک ماه] بلکه همه مواد فرار و برودت آور آن است که از نظر فنی چالش برانگیز است را مورد تحقیق قرار میدهیم .”

سرانجام ، Luna 29 یک مریخ نورد Lunokhod جدید را حمل می کند و دوباره به ماموریت های شوروی باز میگردد. Lunokhod-1 در سال 1970 به اولین ماه نورد نورد موفق در دنیای دیگر تبدیل شد و 10 ماه در منطقه با نام دریای رگبارها به کاوش پرداخت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.