فضاپیمای SpaceX SN15 به زمین نشست

کشتی فضایی اسپیس ایکس

فضاپیمای SpaceX SN15 به زمین نشست

فضاپیمای SpaceX SN15 به زمین نشست

فضاپیمای SpaceX SN15 که ایلان ماسک می خواهد با آن کنجکاوی های فضانوردانه اش را گسترش دهد پس از چندین آزمایش به زمین نشست تا ایلان ماسک بتواند با قدرت و رویاهایی که دارد به تسخیر فضا بپردازد. برای مطالعه کامل مقاله فضاپیمای SpaceX SN15 تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

اسپیس ایکس در جدیدترین پرواز آزمایشی کشتی فضایی اش فرود می آید

آخرین نمونه اولیه شرکت پروازهای فضایی استارشیپ امروز (5 مه) به یک پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا دست یافت و برای اولین بار هر کادر از پرواز تا لمس را بررسی کرد. جان اینسپراکر نیز گفت : “ما پایین هستیم! استارشیپ نیز  فرود آمده است. »

آزمایش امروز بدون پوشش در شصتمین سالگرد اولین پرواز فضایی اولین خدمه ایالات متحده ، محل حادثه زیرزمینی آلن شپرد، فضانورد ناسا بود. این یک واقعه موازی تاریخی تصادفی اما مناسب است، زیرا موفقیت SN15 گام بزرگی به جلو در برنامه های اسپیس ایکس  برای کمک به گسترش رد پای بشریت تا مرز نهایی است.

فولاد ضد زنگ SN15 امروز ساعت 6:24 بعد از ظهر از محل آزمایش استاربیس اسپیس ایکس، در حوالی دهکده بوکا چیکا در جنوب تگزاس ، برداشته شد. EST (2224 به وقت گرینویچ). این وسیله نقلیه حدود 6.2 مایل (10 کیلومتر) به آسمان صعود کرد ، تعدادی مانور را انجام داد و شش دقیقه پس از برخاستن ، برای یک برخورد ایمن در بالشتک فرود بتونی خود، به پایین بازگشت.

این بیت آخر جای جدیدی را ایجاد کرد. چهار پیشینی بلافاصله SN15 پس از تلاش برای پروازهای مشابه در پنج ماه گذشته، در هر حالت تقریباً قطعه قطعه شدند، به جز فرود آرامی که به انجام رسید

به نظر می رسید که یکی از این وسایل نقلیه، SN10، با خیال راحت کار خودش را انجام میدهد  تا پرواز ماه مارس خود را به پایان برساند، اما اندکی بعد در پایگاه آن آتش سوزی رخ داده و کشتی منفجر می شود. یک آتش سوزی درست بعد از فرود امروز پایگاه SN15 را مورد تاثیر خودش قرار داد  ، اما با سرعت نسبتاً کمی خاموش شد.

اسپیس ایکس از آن فرودهای خشن دیگر درسهایی آموخت. و SN15 نیز با نمونه های قبلی کمی متفاوت است.

SN15 دارای بهبود وسایل نقلیه در ساختارها ، اویونیک و نرم افزار و موتورهایی است که سرعت و کارایی بیشتری را در طول تولید و پرواز فراهم می کند: به طور خاص ، مجموعه جدید پیشرفته اویونیک ، ساختار پیشرانه ای را برای سیستم رقم زد و مسئولان اسپیس ایکس آن را مورد تحسین قرار دادند

اسپیس ایکس  در حال توسعه Starship است تا مردم و محموله ها را به ماه ، مریخ و دیگر مقاصد دور برساند. این سیستم از دو عنصر تشکیل شده است که هر دو به گونه ای طراحی شده اند که به طور کامل و سریع قابل استفاده مجدد هستند: یک فضاپیما به نام  استارشیپ و یک تقویت کننده غول پیکر مرحله اول به نام Super Heavy.

هر دوی این وسایل نقلیه توسط موتور جدید نسل رپتور اسپیس ایکس تأمین خواهند شد. ایلان ماسک ، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس ایکس، گفت استارشیپ شش رپتور خواهد داشت و Super Heavy حدود 30 فعالیت خواهد داشت

اگرچه SN15 از نظر ارتفاع و عرض نمونه اولیه استارشیپ در مقیاس کامل است اما از سه رپتور بهره می برد. انواع آزمایش های آینده قدرتمندتر خواهند بود و باید شاهد پرواز سریع این وسایل نقلیه باشیم. ایلان ماسک گفته است که اسپیس ایکس  قصد دارد قبل از پایان سال یک کشتی فضایی را به مدار زمین پرتاب کند.

اگر برنامه مربوطه به خوبی پیشرفت داشته باشد  استارشیپ می تواند مدت زیادی پس از آن فعال و فعال تر شود. ماسک اخیراً اظهار داشت كه انتظار دارد سیستم تا حدودی در سال 2023 كاملاً عملیاتی شود، اگرچه اذعان داشت كه برنامه های زمانی وی بلند پروازانه است.

اگر همه  چیز طبق برنامه پیش بروند، استارشیپ همچنین فضانوردان ناسا را ​​به ماه هدایت خواهد کرد . برنامه آرتمیس برای کاوش ماه در آژانس فضایی اخیراً استارشیپ  را به عنوان ماه فرود خدمه خود انتخاب کرد.

آرتمیس با هدف ایجاد یک حضور پایدار و طولانی مدت انسان در ماه و اطراف آن تا پایان دهه 2020 انجام می شود. مقامات ناسا گفته اند که دانش و مهارت های به دست آمده در طی این تلاش به بشریت کمک می کند تا در دهه 2030 به مریخ برود.

طی چند سال گذشته، ناسا برای دستیابی به اولین فرود خدمه ماه آرتمیس تا پایان سال 2024 ، طبق دستور دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق در تلاش بوده است. اما انتظار می رود که این جدول زمانی در زمان رئیس جمهور بایدن  با تغییراتی روبرو شود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.