سامانتا کریستوفورتی که بود و چه کرد

بیوگرافی سامانتا کریستوفورتی

سامانتا کریستوفورتی که بود و چه کرد

سامانتا کریستوفورتی که بود و چه کرد

سامانتا کریستوفورتی در 26 آوریل 1977 در میلان ، ایتالیا متولد شد،فردی مشتاق و علاقه مند به علم و فناوری است، اما به علوم انسانی  نیزعلاقه یکسانی دارد. برای خواندن بیوگرافی سامانتا کریستوفورتی تا انتهای متن با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

او از یادگیری زبان های خارجی لذت می برد و چالش فعلی او زبان چینی است. گاهی اوقات او پیاده روی ، غواصی یا تمرین یوگا انجام می دهد.

تحصیلات

در سال 1996 سامانتا پس از گذراندن یک سال دانشجوی تبادلی در آمریکا، تحصیلات متوسطه خود را در موسسه”Liceo Scientifico” در ترنتو ایتالیا به پایان رساند. در سال 2001، وی از دانشگاه فنی مونیخ در رشته مهندسی مکانیک با تخصص در حوزه پیشرانه هوا وفضا با ساختارهای سبک، فارغ التحصیل شد. به عنوانه رزومه تصیلی او ، او به مدت چهارماه در موسسه”l’Aéronautique et de l’Espace” در تولوز فراسنه را گذراند و در یک پروژه آزمایشی در زمینه آیرودینامیک کار کرد. وی در طی 10 ماه اقامت تحقیقاتی در دانشگاه فن آوری های شیمیایی مندلیف در مسکو روسیه، پایان نامه کارشناسی ارشد خود را در مورد موشک سوخت جامد نوشت. وی به عنوان بخشی از آموزش خود در آکادمی نیروی هوایی ایتالیا ، در سال 2005 لیسانس علوم هوانوردی را در دانشگاه ناپل فدریکو دوم ایتالیا به پایان رساند.

تجربه

در سال 2001 سامانتا به نیروی هوایی ایتالیا پیوست. وی به عنوان کاندید افسر در آکادمی نیروی هوایی پذیرفته شد و به مدت چهار سال رهبر آن بخش را برعهده داشت. وی پس از فارغ التحصیلی در 2005، توانست در برنامه آموزش خلبانان هواپیمای مشترک جت یورو -ناتو در پایگاه نیروی هوایی شپپرد ایالات متحده شرکت کند. آنجا جایی بود که در سال 2006 سامنات توانست نشان خلبانی جنگنده خود را بدست آورد.

پس از بازگشت به ایتالیا، وی مامور پرواز با جنگنده های AM-X شد واین در 51 یکمین مراسم مانور جنگند ها در ایسترانا شرکت نمود. سامانتا در مه 2009 به عنوان فضانورد ESA انتخاب شد. او در سپتامبر 2009 به ESA پیوست و در نوامبر 2010 دوره آموزش مقدماتی فضانوردی خود را به پایان رساند. سپس وی به عنوان فضانورد ذخیره ESA منصوب شد ، که به او اجازه داد مدارک اولیه خود را در EVA و رباتیک و همچنین گواهینامه مهندسی پرواز فضاپیمای روسی سایوز ارائه دهد. در مارس 2012 به عنوان بخشی از خدمه اعزام 42/43 در ایستگاه فضایی بین المللی، به عنوان مهندس پرواز در سایوز تی‌ام‌ای-۱۵ام به او ماموریت داده  شد تا  پرواز کند. در 23 نوامبر 2014 سامانتا از محل پرتاب فضاپیما بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد. وی پس از گذراندن 200 روز در فضا در 11 ژوئن 2015 به زمین بازگشت.

این مأموریت که نام آن Futura بود ، دومین فرصت پرواز طولانی مدت برای آژانس فضایی ایتالیا ، و هشتمین فرصت برای یک فضانورد ESA بود. سامانتا پس از اتمام وظایف خود پس از پرواز ، در حالی که منتظر تعیین تکلیف برای پرواز دوم بود ، وظیفه فنی و مدیریتی را در مرکز فضانوردان اروپا به عهده گرفته بود  که شامل خدمت در هیئت های ارزیابی فنی برای پروژه های مرتبط با اکتشاف است. وی برای چندین سال رهبری Spaceship EAC را بر عهده داشت، که شامل  یک تیم دانشجو محور که در زمینه چالش های فناوری ماموریت های آینده به ماه  بودند. وی اکنون نماینده خدمه ESA در پروژه Lunar Orbital Platform – Gateway (دروازه ماه) است.

سامانتا همچنین بخشی از کارگروهی  که وظیفه همکاری با همتایان چینی را برای تعریف و اجرای همکاری در زمینه عملیات فضانوردان دارد را برعهده دارد. در سال 2017 ، او به همراه همکار فضانورد ESA ، ماتیاس مائورر، در یک تمرین زنده مانور برای زنده ماندن  در دریا شرکت کرد که توسط مرکز فضانورد چین در دریای زرد برگزار شد. این اولین آموزش مشترک فضانوردان چینی و غیر چینی در کشور  چین بود.

در ژوئیه 2015 ، سامانتا نشان شایستگی از  جمهوری ایتالیا را از رئیس جمهور ایتالیا دریافت کرد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.