بیوگرافی گوردون کوپر فضانوردی آمریکایی

گروه هفت نفره فضانوردان

بیوگرافی گوردون کوپر فضانوردی آمریکایی

بیوگرافی گوردون کوپر فضانوردی آمریکایی

گوردون کوپر فضانوردی آمریکایی است که در 6 مارس سال 1927 در اوکلاهما آمریکا متولد شد.او یکی از اعضای هفت نفره فضانوردان آمریکایی بود. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

که در 15 تا 16 ماه مه سال 1963 حدود 22 بارتوسط کپسول فضا Faith 7 دور زمین چرخید و ششمین و آخرین پرواز پروژه مرکوری را به پایان رساند در پایان پرواز 34 ساعت و 20 دقیقه ایش زمانی که سیستم کنترل خودکارش از کارافتاد فضاپیمایش را به صورت دستی به زمین برگرداند و تنها حدود 4 مایل توانست نسبت به قبل مسافت را طی کند در ماه آگوست سال 1965 او به عنوان خلبان فرماندهی جمنای 5 در یک ماموریت استقامتی هشت روزه خدمت کرد و اولین فردی بود که دو پرواز مداری را به انجام رساند.

 خرید کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ اثر استیون هاوکینگ

کریس پس از اینکه در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرد به نیروی هوایی منتقل شد و مدرک هوانوردی اش را در سال 1965 از موسسه فناوری نیروی هوایی دریافت کرد و به عنوان خلبان آزمایشی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز تا سال 1959 خدمت کرد و آن زمانی بود که او به عنوان فضانورد پروژه مرکوری برگزیده شد. کوپر پس از اینکه به عنوان خلبان پشتیبانی در ماموریت سگما 7 در سال 1962 حضور داشت توانست اولین پرواز فضایی خودش را در سال 1963 انجام دهد. این مورد طولانی پرواز مربوط به مرکوری بود و کوپر نیز آخرین فضانوردی بود که این طور توانست پروازی داشته باشد.

در سال 1965کوپر با چارلز کنراد جونیور در ماموریت جمینی 5 حضور یافت ولی مشکلات مکانیکی نیز در این ماموریت بود و آنها توانستند رکورد 191 ساعتی را در حوزه استقامت در فضا ثبت نمایند. کوپر در سال 1970 از برنامه های فضایی استعفا داد و کار تجاری خودش را از سر گرفت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.