انرژی موج چیست و چه مزایایی دارد

انرژی موج اقیانوس

انرژی موج چیست و چه مزایایی دارد

انرژی موج چیست و چه مزایایی دارد

انرژی موج که به آن انرژی موج اقیانوس نیز گفته می شود ، انرژی الکتریکی تولید شده با مهار حرکت بالا و پایین امواج اقیانوس ها ودریاها رخ میدهد.برای آشنایی کامل با این انرژی تا انتهای مقاله با مجله علمی تخصصی آندرومدا مگ همراه باشید.

انرژی موج معمولاً توسط سکوهای توربین شناور یا شناورهایی ایجاد می شود که همراه با آماس بالا و پایین می شوند. با این حال می توان با بهره گیری از تغییرات فشار هوا که در بخش های  گیرنده موج رو به دریا رخ می دهد یا تغییرات فشار موج در کف اقیانوس انرژی موج تولید کرد.

مناطق با بیشترین پتانسیل برای توسعه انرژی موج در عرض های جغرافیایی با بیشترین وزش باد (عرض های جغرافیایی 40 ° –60 درجه شمالی و جنوبی) در سواحل شرقی اقیانوس های جهان (که مرزهای لبه های غربی قاره ها هستند) قرار دارند. به عنوان مثال ، اولین ژنراتور موج عملیاتی جهان در ساحل آگوچادورا ، پرتغال واقع شده است و از سه لوله عظیم پیوندی که روی سطح اقیانوس اطلس شناور هستند ، و  2.25 مگاوات انرژی برق تولید می کند. ژنراتورهای جداگانه برق در اتصالات لوله ها قرار دارند و با حرکت موج فعال می شوند. علاوه بر این ، پتانسیل زیادی برای سیستم های قدرت موج در جزایر انگلیس و اقیانوس آرام شمال غربی ایالات متحده وجود دارد. برآورد پتانسیل انرژی موج سالانه در طول فلات قاره سواحل ایالات متحده بین 1،170 تا 2،640 تراوات ساعت ، معادل 33-65 درصد تقاضای برق ایالات متحده در سال 2015 را تولید میکند.

با وجود پتانسیل انرژی عظیم انرژی موج ، چالش های فنی همچنان وجود دارد. بودجه تحقیقاتی در مقایسه با منابع انرژی خورشیدی، بادی و دیگر انرژی های تجدیدپذیر کم است و بنابراین روند آزمایش و اصلاحات با طرح های مختلف جمع کننده انرژی موج به خوبی توسعه نیافته است. توسعه ماشین آلات عظیم برای استفاده در اقیانوس ها گران است. آب نمک موجود در اقیانوس ها باعث خوردگی فولاد و سایر فلزات می شود و نیروی فیزیکی امواج با گذشت زمان سیستم جمع کننده های انرژی ، سیم های انتقال و سایر زیرساخت ها را با فرسودگی مواجه میکند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.