گوشته زمین چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ های نیمه جامد

گوشته زمین چه ویژگی هایی دارد؟

گوشته زمین چه ویژگی هایی دارد؟

گوشته زمین به لایه زیر پوسته گفته می شود که از سنگ های نیمه جامد ساخته شده است و همچنین دارای مواد معدنی سیلیکاتی است که از آهن و منیزیم ساخته شده است همچنین دارای پریدوتیت می باشد که به ندرت در سطح زمین یافت می شود.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

ویژگی های گوشته زمین

گوشته زمین دارای دو مورد است:

  • از سنگ های نیمه جامد ساخته شده و آنها را شامل میشود
  • دمای بسیار بالایی دارد

دانشمندان بر این امر واقف اند که گوشته زمین از امواج لرزه ای ، جریان های گرمایی و شهاب سنگ ها ساخته شده و از جنس سنگ می باشد همچنین دارای مواد معدنی سیلیکاتی است که از آهن و منیزیم ساخته شده است همچنین دارای پریدوتیت می باشد که به ندرت در سطح زمین یافت می شود.

جریان گرما

دانشمندان میدانند که گوشته به دلیل گرمایی که از خود بیرون میزند بسیار داغ است

گرما به دو صورت مختلف در سطح زمین جریان می یابد که عبارتند از:

رسانش

گرمایی از طرق اتم ها انتقال می یابد و اگر مواد جامد باشند این امر رخ میدهد جریان گرما نیز از جاهای گرم به جاهای سرد میرود تا همه مکان به دمای یکسانی برسد و به همین خاطر گوشته زمین نیز دارای مقدار دمای بالایی نیز می باشد

جریان همرفت

اگر یک ماده توانایی حرکت داشته باشند  ممکن است باعث ایجاد همرفت شود.جریان همرفت در گوشته زمین مثل جابجایی دیگ آب روی اجاق گاز می باشد.جریانهای همرفتی درون گوشت زمین نیز  باعث گرم شدن هسته زمین میگردند.

خرید انواع عطر

و با گرم شدن لایه زیرین مواد گوشته ذرات با سرعت بیشتری میتوانند حرکت کنند و چگالی آن جا را کاهش میدهند و باعث بالا آمدن مواد می شوند و جریان همرفتی از طریق همین مواد آغاز میشود و وقتی مواد گرم به سطح می رسند به صورت افقی پخش می شوند و این ماده نیز دمایش سرد میشود و دیگر نزدیک هسته قرار ندارد و درنهایت آنقدر دمای این بخش میتواند خنک شود تا دوباره در داخل گوشته جریان یابد. در قسمت پایین گوشته نیز مواد به صورت افقی حرکت میکنند و توسط هسته نیز گرم میشوند و این مواد نیز به مرحله ای میرسند که بالا می آیند و جابجا میشوند و جابجایی سلولی در گوشته نیز به طور کامل انجام خواهد شد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.