خوردن آب در فضا توسط فضانوردان به چه صورت انجام می شود

آب خوردن در فضا

خوردن آب در فضا توسط فضانوردان به چه صورت انجام می شود

خوردن آب در فضا توسط فضانوردان به چه صورت انجام می شود

فضانوردان برای خوردن آب در فضا به چه صورت عمل می کنند و این کار به چه دلایلی انجام می شود شاید این یکی از سولات شما باشد. پس اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

چگونه فضانوردان از طریق ایستگاه بین المللی فضایی آب آشامیدنی دریافت می کنند؟

حمل هر چیزی به ایستگاه فضایی بسیار گران است هزینه پرتاب موشک اسپیس ایکس بیش از 1800 دلار برای هر مقدار وزنی است و شما می دانید که واقعا حجم آب خیلی سنگین است.

مخازن H20 نمی توانند به طور مداوم به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند بنابراین این ایستگاه دارای یک سیستم آب پیچیده است که آخرین قطره مایع قابل آشامیدنی موجود را از محیط خارج می کند. این باعث می شود که فضانوردان یک مخلوط فیلتر شده را بنوشند که شامل آب دوش بازیافت شده ، عرق قدیمی فضانوردان و ادرارشان است. این ایستگاه همچنین در مواقع اضطراری حدود 530 گالن آب ذخیره می کند.

سیستم های آبی ناسا در ISS رطوبت ناشی از نفس و عرق ، ادرار افراد و حیوانات تحقیقاتی و رواناب از منابع آبی و دوش ها را جمع می کند تا ایستگاه را مرطوب نگه دارد. لاین کارتر ، مدیر سیستم آب ISS از مرکز پرواز مارشال در آلاباما به بلومبرگ گفت: “طعم آن مانند آب بطری است ، به شرطی که بتوانید از نظر روانشناسی از این نکته عبور کنید که ادرار و میعانات بازیافتی آن از هوا خارج می شود.”

با این حال ، همه فضانوردان ISS ادرار بازیافتی نمی نوشند. ISS به دو بخش تقسیم شده است یکی توسط روسیه اداره می شود و دیگری توسط ایالات متحده و آنها دارای دو سیستم مختلف آب هستند. سیستم ایالات متحده میعانات ، رواناب و ادرار را برای ایجاد حدود 3.6 گالن آب آشامیدنی در روز جمع می کند. با این حال فضانوردان روسی آب فراوری شده از رواناب و میعانات گازی را می نوشند و ادرار را کنار می گذارند (کمی کمتر از 3.6 گالن تولید می شود). گاهی اوقات فضانوردان ناسا به سمت ISS روسیه می روند و ذخایر ادرار روسیه را می گیرند تا خودشان آن را پردازش کنند. در این مورد  نیازی به اتلاف منابع احتمالی آب نیست!

علاوه بر این ، دو طرف ISS آب خود را به دو روش مختلف ضد عفونی می کنند. از سال 1981 ، ناسا از ید برای ضد عفونی کردن آب استفاده می کند ، این فرآیند نیاز به فیلتر شدن آب دارد زیرا ید زیاد باعث مشکلات تیروئید می شود. روسیه از زمان راه اندازی ایستگاه میر توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1986 برای ضد عفونی کردن از  آب خودش بهره می برد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.