کلود نیکولیه خلبان آزمایشی و فضانورد سوئیسی

فضانورد سوئیسی

کلود نیکولیه خلبان آزمایشی و فضانورد سوئیسی

کلود نیکولیه خلبان آزمایشی و فضانورد سوئیسی

کلود نیکولیه در 2 سپتامبر 1944 در سوییس متولد شد او یک خلبان آزمایشی و فضانورد سوئیسی است و اولین شهروند سوئیسی است که به فضا سفر کرده است.برای خواندن کامل بیوگرافی تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

نیکولیه در سال 1966 به عنوان خلبان در نیروی هوایی مورد تایید واقع شد او مدرک لیسانش را در فیزیک از دانشگاه لوزان سوئیس در سال 1970 دریافت کرد او در مدسه بخش حمل و نقل هوایی سوئیس در زوریخ تحصیل کرده است و در سال 1974 به عنوان خلبان خطوط هوایی شرایطش تایید شده و به عنوان خلبان DC-9 در سوئیس مشغول به کارشد او مدرک فوق لیسانش را در حوزه اخترفیزیک در سال 1975از دانشگاه ژنو را دریافت کرده است.

نیکولیه در سال 1976 به بخش آژانس فضایی اروپا پیوست و به عنوان یک دانشمند تحقیقاتی در نوردویک فعالیت داشته است. در ژوییه 1980 نیکولیه به مرکز فضایی ناسا در هیوستون اعزام شد و در آنجا در حوزه های تخصصی آموزشی بهترین دوره ها شرکت کرد.

نیکولیه در چهار پرواز به عنوان یک متخصص فعالیت داشت و در مجموع بیش از 42 روز در فضا بود همچنین در ماموریت STS-46 با شاتل فضایی آتلانتیس پرواز کرد که در 31 ژوییه 1992 به فضا پرتاب شده و در 8 ام آگوست بازگشته است. همچنین نیکولیه در سایر ماموریت های در حوزه های دیگر خدمت رسانی میکرده است.

البته نیکولیه بیشتر در مرکز فنی آژانس فضایی اروپا در آلمان مشغول به کار بود ولی تا پایان فعالیت های حوزه فضایی در ناسا حضور داشت و کارهای زیادی را در آنجا انجام داد. او از سال 1996 تا 1998 به عنوان رییس شعبه رباتیک دفتر فضانوردی خدمات رسانی میکرده است.

نیلکولیه در سال 2004 به عنوان کاپیتان از نیروی هوایی سوییس بازنشسته شد و در سال 2007 نیز از  مرکز فضایی اروپا بازنشسته شد. همچنین در سال 2004 او در دانشگاه لوزان سوئیس به عنوان استاد خدمت میکرده است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.