بازگشت موشک چینی به زمین پس از حادثه تصادف

Long March 5 به زمین باز می گردد

بازگشت موشک چینی به زمین پس از حادثه تصادف

بازگشت موشک چینی به زمین پس از حادثه تصادف

بازگشت موشک چینی به زمین در پی تصادفی که رخ داد صورت گرفت و باعث شد تا Long March 5 به زمین بازگردد. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

در تاریخ 29 آوریل چین اولین ماژول بزرگترین ایستگاه فضایی خود را  که نامش Long March 5 را راه اندازی نموده و لی بخشی از آن به دلیل تصادفی و مشکلی که داشته در حال بازگشت به زمین است و البته هنوز معلوم نیست کجا فرود بیاید.

موشک چینی پس از تصادفی که داشت در حال بازگشت به زمین است

بیشتر موشک های بزرگ هنگام بازگشت از ماموریت های فضایی خود یک ورود مجدد کنترل شده را انجام می دهند ، اپراتورها اغلب مراقب هستند که آنها را در اقیانوس فرود آورند و از هر منطقه بالقوه مسکونی جلوگیری کنند. با این حال ، اداره ملی فضایی چین سابقه ای دارد که به فضاپیمای خود اجازه می دهد ورودی های غیرقابل کنترل را انجام دهد ، حتی گاهی اوقات آنها را به مناطق پرجمعیت می رساند. Long March 5B به طور خاص برای پرتاب قطعات سنگین ایستگاه فضایی طراحی شده است ، بنابراین به خصوص بزرگ است. این ماده از چهار تقویت کننده تشکیل شده است که هسته آن 30 متر طول و 20 تن وزن دارد. همانطور که انتظار می رفت بوسترها اندکی پس از پرتاب جدا شدند. هسته موشک اکنون با سرعت بیش از 7.5 کیلومتر در ثانیه به دور خود می چرخد.

با این سرعت ، هر 90 دقیقه یک بار روی سیاره می چرخد ، که پیش بینی محل فرود فوق العاده آن را دشوار می کند.بعضی از قسمتهای موشک تقریباً با عبور از جو می سوزد ، اما آنقدر بزرگ است که کاملاً متلاشی نمی شود.

در پرتاب قبلی موشک Long March 5B نیز یک ورودی مجدد کنترل نشده وجود داشت که چهارمین سقوط بزرگ از این قبیل بود. بیشتر آوارها در اقیانوس اطلس پاشیده می شدند ، اما اگر کمتر از یک ساعت زودتر به جو وارد شده بود ، می توانست در جایی در شرق ایالات متحده که پرجمعیت است فرود بیاید.

محتمل ترین نتیجه برای این هسته موشک لمس آن در جایی از آب نیز است ، زیرا اقیانوس ها اکثر کره زمین را پوشانده اند ، اما تا زمان فرود آن قطعی نخواهیم دانست. انتظار می رود این اتفاق بین 5 و 8 مه رخ دهد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.