ایستگاه فضایی جدید روسیه که جایگزین ISS می شود

جایگزینی جدید برای ایستگاه فضایی

ایستگاه فضایی جدید روسیه که جایگزین ISS می شود

ایستگاه فضایی جدید روسیه که جایگزین ISS می شود

یکی از جدیدترین اخبار در رابطه با فضا و نجوم اخبار مربوط به ایستگاه فضایی جدید روسیه است که قرار است جایگزین ISS شود تا ماموریت جدید خود را انجام دهد. برای مطالعه کامل مقاله تا انتهای با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

مقامات ایالتی می گویند روسیه می خواهد ایستگاه فضایی خود را جایگزین ISS کند،مقامات روسی این هفته پیشنهاد دادند که همکاری 23 ساله بین ایالات متحده و روسیه که ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را در مدار قرار داده است، به زودی پایان می یابد.

بر اساس گزارش اخبار تلویزیون دولتی در 18 آوریل ، یوری بوریسف ، معاون نخست وزیر روسیه ، در جلسه دولت گفت كه ممكن است كشور روسیه از ISS در سال 2025 كنار رود. در سال 1998 توسط ناسا و آژانس فضایی روسیه به نام  روسکوسموس به فضا عزیمت کرد. به گزارش بی بی سی ، بوریسوف گفت: “ما نمی توانیم جان [فضانوردان خود] را به خطر بیندازیم.” “ساختار  دستگاه ها به مرور زمان کهنه می شوند ، [و] می تواند منجر به عواقب غیرقابل برگشت و یا حتی فاجعه شود. بعداً همان روز ، بوریسوف بیانیه ای را منتشر کرد که تا حدی تاریخ عزیمت 2025 را عقب می اندازد و می گوید: “معاینه فنی لازم است و سپس می توانیم تصمیمات لازم را  بگیریم و به شرکای خود اطلاع دهیم.

در همین حال مقامات به همراه روسکوسموس  اعلام کردند که کار در حال حاضر در یک ایستگاه فضایی ملی آغاز شده است ، که به عنوان جانشین ایستگاه های  فضایی سالیوت و میر ، که در دهه 1970 و 80 به مدار پایین زمین پرتاب شده اند ، می شود. بی بی سی گزارش داد ، دیمیتری روگوزین ، رئیس روسکوسموس ، ویدیویی را به برنامه پیام رسان تلگرام ارسال کرد و گفت: “اولین واحد اصلی ایستگاه مداری جدید روسیه در حال کار است” و تا سال 2025 کامل می شود.

روگوزین افزود که روسیه تا زمان تکمیل  ایستگاه فضایی جدید در حال ساخت  از ISS خارج نخواهد شد. با این وجود ، حتی با وجود توجهات کافی، عزیمت احتمالی روسیه می تواند فشار سنگینی بر ناسا و سایر آژانس هایی که به ISS متکی هستند ، وارد نماید. ویتالی اگوروف ، ناظر صنعت و سخنگوی سابق شرکت هواپیمایی Dauria Aerospace روسیه، به مجله Science گفت: “شرکای ISS برای کارکرد ایستگاه بدون روسیه واقعاً مشکل خواهند داشت.” این مجله اضافه کرد ، خدمات بار و خدمه ارائه شده توسط اسپیس ایکس می تواند به طور بالقوه به پر کردن شکاف های باقی مانده توسط روسکاسموس کمک کند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.