اختر زیست شناسی چیست

حیات فرازمینی

اختر زیست شناسی چیست

اختر زیست شناسی چیست

اختر زیست شناسی که در انگلیسی به نام های exobiology و xenobiology نامیده می شود یک بخش چند رشته ای می باشد که با زندگی و حیات فرازمینی سرو کار دارد و بخش حوزه های زیست شناسی و نجوم و زمین شناسی را در بر میگیرد.برای شناخت کامل اختر زیست شناسی تا انتهای مقاله با آندرومدا مگ همراه باشید.

نجوم

اگرچه هنوز هیچ دلیل قانع کننده ای درباره حیات فرازمینی پیدا نشده است ، اما با کشف سیارات خارج از منظومه شمسی (سیارات در اطراف سایر ستارگان) ، با سو ظن قوی که چندین قمراز مشتری و زحل ممکن است دارای ذخایر گسترده ای از آب مایع باشد و با وجود میکروارگانیسم هایی به نام اکستریموفیلها که در برابر فشارهای محیط زیست تحمل شدیدی دارند . اولین تحول نشان می دهد که زیستگاه های زندگی ممکن است زیاد باشد.

مورد دوم نشان می دهد که حتی در منظومه شمسی نیز ممکن است جهان های دیگری وجود داشته باشد که زندگی در آنها تکامل یافته است. سوم نشان می دهد که زندگی می تواند تحت طیف گسترده ای از شرایط بوجود آید. زمینه های اصلی تحقیقات نجوم را می توان به صورت (1) درک شرایطی که می تواند در آن بوجود آید، (2) جستجوی دنیاهای قابل سکونت، و (3) جستجوی مدارک مربوط به زندگی طبقه بندی کرد.

برای وجود زندگی مانند آن در زمین (بر اساس ترکیبات پیچیده کربن) ، جهان مورد نظر باید آب مایع داشته باشد. از آنجا که سیارات بسیار نزدیک یا خیلی دور از ستارگان میزبانشان در دمایی قرار دارند که باعث جوشیدن آب یا یخ زدگی آنها شود ، متخصصان نجوم “یک منطقه قابل سکونت” تعریف می کنند، طیف وسیعی از فواصل مداری که در آن سیارات می توانند آب مایع را روی سطح خود نگه دارند. . در منظومه شمسی ، فقط زمین در منطقه قابل سکونت خورشید است. با این حال ، عکس ها و سایر داده های سفینه های فضایی در حال چرخش به دور مریخ نشان می دهد که آب یک بار در سطح سیاره سرخ جریان داشته و هنوز هم به مقدار زیادی در زیر زمین وجود دارد.

در نتیجه ، یک تلاش بین المللی پایدار برای استفاده از کاوشگرهای رباتیک برای بررسی مریخ برای اثبات حیات گذشته و حتی حال وجود دارد که می توانست به سفره های زیرزمینی مایع دامن بزند. همچنین ، اکتشافات عمدتاً ناشی از کاوشگر فضایی گالیله (که در سال 1989 آغاز شد) نشان می دهد که برخی از قمرهای مشتری – عمدتا اروپا بلکه گانیمد و کالیستو – و همچنین قمر زحل انسیلادوس ، ممکن است دارای اقیانوس های مایع با عمر طولانی در زیر یخبندان بیرونی خود باشند پوست این اقیانوس ها به دلیل فعل و انفعالات گرانشی بین قمرها و سیاره میزبانشان، می توانند گرم باشند با وجود فاصله زیاد آنها از خورشید ، ممکن است از نوع حیات موجود در دریچه های عمیق روی زمین پشتیبانی کنند.

حتی تیتان ، یک قمر بزرگ از زحل با جو ضخیم ، ممکن است زیست شناسی غیرمعمولی در سطح سرد خود داشته باشد ، جایی که دریاچه های مایع  و دارای اتان ممکن است وجود داشته باشد. کاوشگر فضایی اروپا هویگنس در 14 ژانویه 2005 بر روی تایتان فرود آمد و نشانه هایی از جریان مایع را در سطح آن مشاهده کرد. این کشف ها با گسترش دامنه زیستگاه های احتمالی فرازمینی بسیار فراتر از مفهوم مرسوم “یک منطقه قابل سکونت” ، بود . به شدت زمینه ساز ظهور نجوم به عنوان یک زمینه مطالعه شده است.

یک انگیزه دیگر کشف صدها سیاره فراخورشیدی در اطراف سایر ستارگان عادی است. اکثر اینها جهان های عظیم ، مشابه مشتری هستند و بنابراین بعید به نظر می رسد که برای زندگی مناسب باشند ، گرچه ممکن است قمرهایی داشته باشند که زندگی در آنها بوجود آید. با این حال ، این کار نشان داده است که حداقل 5 تا 10 درصد (و احتمالاً تا 50 درصد یا بیشتر) از کل ستاره های خورشید مانند دارای سیارات هستند، که حاکی از میلیاردها منظومه شمسی در کهکشان راه شیری است. کشف این سیارات باعث اختلال در اختر زیست شناسی  شده و به ویژه پیشنهاداتی برای چندین تلسکوپ فضایی طراحی شده (1) برای جستجوی جهان های کوچکتر با اندازه زمین و (2) در صورت یافتن چنین جهان هایی، برای تجزیه و تحلیل طیفی نوری که توسط جو سیارات به امید کشف اکسیژن ، متان یا سایر موادی که وجود بیوتا را نشان می دهد. گرچه هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید که با این آزمایش ها چه نوع زندگی ممکن است ایجاد شود ، اما فرض معمول این است که میکروبی خواهد بود ، زیرا زندگی تک سلولی با طیف گسترده ای از محیط سازگار است و به انرژی کمتری نیاز دارد. با این حال ، جستجوهای تلسکوپی برای  زندگی هوشمند فرازمینی (SETI) نیز بخشی از  تحقیقات گسترده اختر زیست شناسی است.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.