قمرها چه ویژگی هایی دارند

آشنایی با قمر

قمرها چه ویژگی هایی دارند

قمرها چه ویژگی هایی دارند

قمر، جسمی طبیعی مانند ما یا مثل فضاپیمایی نجومی در حال چرخش بر روی جسمی بزرگتر از خود هستند. میتوان از مشهورترین قمرهایی که به دور سیارات می چرخند ماه را نام برد.برای آشنایی بیشتر با قمر تا انتهای مقاله با آندرومدا مگ همراه باشید.

تمام سیارات منظومه شمسی به جز عطارد و ناهید قمر های طبیعی دارند. بیش از 160 مورد از این قبیل تاکنون کشف شده است که مشتری و زحل با هم حدود دو سوم کل را تشکیل می دهند. اندازه قمر های طبیعی سیارات بسیار متفاوت است. قطر برخی از آنها کمتر از 10 کیلومتر (6 مایل) است، می توان برخی از قمرهای مشتری را در این مورد نام برد.

ستاره شناسی

تعداد کمی از آنها بزرگتر از عطارد هستند – به عنوان مثال تیتان وگانیمد  که قطر هر یک از آنها بیش از 5000 کیلومتر (حدود 3100 مایل) است. قمرها از نظر ترکیب نیز تفاوت قابل توجهی دارند. به عنوان مثال ماه تقریباً کاملاً از مواد سنگی تشکیل شده است. از طرف دیگر ، ترکیب  قمر انسلادوس 50 درصد یا بیشتر یخ است. بررسی شده که برخی از سیارک ها قمرهای کوچک خود را دارند. قمرهای مصنوعی همچون ماهواره ها(قمرهای مصنوعی) میتوانند بدون سرنشین ویا رباتیک ویا دارای سرنشین باشند. اولین ماهواره مصنوعی که در مدار قرار گرفت، اسپوتنیک 1 بدون سرنشین بود که در 4 اکتبر 1957 توسط اتحاد جماهیر شوروی پرتاب شد. از آن زمان ، هزاران نفر به مدار زمین فرستاده شده اند. قمر های مصنوعی رباتیک مختلف نیز به مدارهای زهره ، مریخ ، مشتری و زحل و همچنین ماه و سیارک اروس به مدار پرتاب شده اند. از آن زمان ، هزاران نفر به مدار زمین فرستاده شده اند.  قمرهای مصنوعی رباتیک مختلف نیز به مدارهای زهره ، مریخ ، مشتری و زحل و همچنین ماه و سیارک اروس به مدار پرتاب شده اند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.