میچیو کاکو کیست؟

میچیو کاکو کسی که عاشق فیزیک است

میچیو کاکو کیست؟

میچیو کاکو که در دنیای فیزیکدانان نظری شناخته شده است، استاد فیزیک نظری هنری سمات در کالج شهری نیویورک است.او یک آینده پژوه، یک فرد بزرگ در علم است که ارتباطات فیزیکی را در بر می گیرد. او نویسنده چندین کتاب مرتبط با فیزیک مانند فیزیک غیرممکن است که در سال 2008 منتشر شده است، و فیزیک آینده منتشر شده در سال 2011 می باشد. میچیو کاکو در چندین برنامه تلویزیونی، برنامه های رادیویی، فیلم ظاهر شده و آثار خود را از طریق خود در دسترس قرار داده است. برای  خواندن ادامه مقاله با وب سایت آندرومدامگ همراه باشید.

سال های اولیه زندگی و تحصیلات

میچیو کاکو در 24 ژانویه 1947 از والدین ژاپنی تبتی به دنیا آمد. پدربزرگش برای کمک به عملیات پاکسازی زلزله سانفرانسیسکو در سال 1906 به ایالات متحده مهاجرت کرد. میچیو در سن خوزه، کالیفرنیا به دنیا آمد. در حوالی زمان جنگ ویتنام، او با موفقیت آموزش های اولیه ای را که توسط ارتش ایالات متحده در فورت بنینگ، جورجیا ارائه شده بود، به پایان رساند و سپس آموزش پیاده نظام پیشرفته را در فورت لوئیس در واشنگتن (ایالت) انجام داد. جنگ قبل از اعزام او به خارج از کشور به پایان رسیده بود. او از کودکی علاقه زیادی به علم نشان داد. زمانی که او در دبیرستان کوببرلی پالو آلتو درس می‌خواند، شتاب‌دهنده ذرات خود را در خانه در گاراژ مونتاژ کرد. به گفته او، هدف او تولید پرتوهای پرتو گاما با انرژی کافی برای تولید پادماده بود. در آلبوکرکی، نیومکزیکو، او در نمایشگاه ملی علوم شرکت کرد و ادوارد تلر، پدر بمب هیدروژنی را تحت تاثیر قرار داد و او را قادر ساخت تا بورسیه مهندسی هرتز را دریافت کند. میچیو کاکو برای اولین بار در کلاس فیزیک خود شرکت کرد و در سال 1968 از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. او دکترای خود را در برکلی، در دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد. در سال 1972 پس از انجام تحقیقات در آزمایشگاه تشعشع برکلی، در همان سال، او شروع به سخنرانی در دانشگاه پرینستون کرد.

کاکو سپس به تحقیق در مورد مکانیک کوانتومی در کالج شهری دانشگاه شهر نیویورک (CUNY) پرداخت و دارای کرسی هنری سمات و استادی در فیزیک نظری در CUNY است که بیش از 25 سال در آنجا تدریس کرده است.

مشاغل علمی و انتشارات

کاکو در چندین زمینه مانند فیزیک هادرونیک، ابر تقارن، ابرگرانش، نظریه ابر ریسمان و فیزیک کوانتومی در میان سایر زمینه ها تخصص دارد. بیش از 70 مقاله در مجلات مختلف که موضوعات مرتبط با فیزیک از جمله Physics Review را پوشش می‌دهند، درباره دانش او در این زمینه‌ها منتشر شده است. میچیو کاکو به عنوان یک رواج دهنده علم شناخته می شود و چندین کتاب درسی علوم عمومی را تالیف کرده است. اولین کتاب او در سال 1994 منتشر شد – Hyperspace و پس از آن فراتر از اینشتین که یک سال بعد با جنیفر تامپسون نوشت. او در سال 1998 چشم انداز: چگونه  انقلاب علمی در قرن 21 بوجود خواهد آمد، سپس دو کتاب در سال 2004 منتشر کرد: کیهان انیشتین و جهان های موازی. از جدیدترین آثار او می توان به فیزیک غیرممکن (2008)، فیزیک آینده (2011) و آینده ذهن (2015) اشاره کرد.

همه این نشریات با توجه به دیدگاه آینده پژوهی که میچیو کاکو به آن معتقد است، علاقه زیادی را در ذهن دانشمندان و ذهن کنجکاوهایی که به قلمرو فیزیک نظری و سایر رشته های مرتبط علاقه مند هستند، برانگیخته است. انتشارات میچیو کاکو نشان دهنده مشارکت او در جستجوی مداوم برای درک و متحد کردن نیروهای طبیعت در یک نظریه است. او کارهای خود را بر اساس یافته های قبلی اینشتین ادامه می دهد و میچیو کاکو به عنوان یکی از بنیانگذاران نظریه میدان ریسمان شناخته می شود. کتاب Hyperspace او پرفروش‌ترین کتاب بود و در همان سال توسط واشنگتن پست و نیویورک تایمز به عنوان یکی از برترین کتاب‌های علمی انتخاب شد.

رواج دهنده علم

این عبارتی است که معمولاً هر زمان که نام میچیو کاکو به میان می‌آید، شنیده می‌شود، و دلیل موجهی نیز ندارد. او جدای از انتشارات جامع کتاب و مقالات مجلات، در بسیاری از اشکال مختلف رسانه حضوری شناخته شده دارد. او در چندین کانال تلویزیونی برجسته مانند BBC، Discovery، ABC، CNN و Science Channel ظاهر شده است. به غیر از انتشارات او در Physics Review، آثار و مقالات او از طریق نشریات علمی مشهور مانند Wired، New Scientist و Discover نیز در دسترس عموم قرار می گیرد. به صورت هفتگی، میچیو کاکو را می توان در برنامه های رادیویی که در سراسر ایالات متحده پخش می شود شنید. او میزبان Science Fantastic و Explorations in Science است. به غیر از این برنامه های هفتگی رادیویی، صحبت های او در مورد فیزیک و مطالعاتش را می توان در چندین وب سایت اختصاص یافته به کار او و در کانال های یوتیوب مشاهده کرد. او همچنین بخشی از مستندهایی مانند Obsessed و Scientific بوده است که در مورد امکان سفر در زمان بحث می کند، UFOs ABC: Seeing is Believing، و او یکی از دانشمندانی بود که در برنامه من و ایزاک نیوتن به نمایش درآمد. او مجری برنامه مستند سه ساعته Visions of the Future برای بی بی سی بوده است. در سال 2009 هنگامی که او مجری یک مجموعه تلویزیونی هفتگی در کانال علمی به نام علمی تخیلی: فیزیک غیرممکن بود. یکی از افکار جالب‌تر او در سیاره بیگانه کانال Discovery نشان داده شده است، جایی که او در مورد آینده احتمالی اکتشافات بین ستاره‌ای بحث می‌کند. حضور او در رسانه‌های مختلف و مهارت او در بیان نظریه‌های پیچیده به زبانی آسان‌تر، او را به یک محبوب‌کننده تأثیرگذار علم تبدیل کرده است. کاکو دو دختر دارد و با شیزوئه کاکو ازدواج کرده است. آهنگ های مورد علاقه او شامل تم جنگ ستارگان و همچنین موضوع نسل بعدی Star Trek است که هر دو در راستای علاقه او به فیزیک و موضوعات علمی بین ستاره ای هستند.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.