گونه های حیوانات در آمازون و آشنایی با انواع آنها

شناخت حیوانات جنگل آمازون

گونه های حیوانات در آمازون و آشنایی با انواع آنها

گونه های حیوانات در آمازون و آشنایی با انواع آنها

گونه های حیوانات در آمازون بسیار گسترده بوده و انواع فراوانی از آن ها در این جنگل گسترده زندگی می کنند و تاثیر مثبتی بر روند اکوسیستم کره زمین دارند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

حیوانات وحشی آمازون از بوآ گرفته تا مورچه برگ شکن و تا پیرانا قرمز در هر شکل و اندازه ای وجود دارد

تاکنون حداقل 40000 گونه گیاهی ، 427 پستاندار (به عنوان مثال جگوار ، مورچه خوار و سمور غول پیکر) ، 1300 پرنده (به عنوان عقاب هارپی ، توکان و گند مرغ) ، 378 خزنده (به عنوان مثال بوآ) ، بیش از 400 دوزیستان (به عنوان مثال قورباغه سمی دارت) و حدود 3000 ماهی آب شیرین 1 از جمله پیرانا در آمازون پیدا شده است.

این اعداد با تخمین برای شکل های کوچکتر زندگی کمتر می شوند: فقط در برزیل بین 96660 تا بیش از 100000 گونه بی مهره توسط دانشمندان توصیف شده است.

چرا این همه گونه وجود دارد؟

خوب زندگی در قطب شمال را در نظر بگیرید. شما تحت شرایط آب و هوایی شدید (بسیار سرد ، غالباً باد) قرار دارید ، غذا کم است و مکانهایی برای پنهان شدن در برابر شکارچیان دشوار است به وضوح بهترین محیط برای رشد حیات وحش نیست.

اکنون این را با مناطق گرمسیری ، جایی که آب و هوا گرم است (اما قابل زندگی است) مقایسه کنید، طعمه ها فراوان است و بسیاری از اکوسیستم ها هستند که در آن حیوانات وحشی می توانند زندگی کنند.

با گذشت زمان این عوامل امکان سازگاری گونه ها با شرایط مختلف و توسعه تخصص های زیستگاه را فراهم کرده است ، و در نتیجه غنای وسیع گونه ها از مکان هایی مانند حوضه آمازون ایجاد می شود.

حیات وحش آمازون: در فصل مرطوب چه اتفاقی می افتد؟

برای گیاهان و حیوانات ، باران های فصلی که قسمت هایی از آمازون را می پوشاند یک رویداد کاتالیزوری است. برخی از حیوانات رژیم غذایی خود را تغییر می دهند، در حالی که دیگران در حرکت هستند. در اینجا یک لاک پشت رودخانه اصلی را ترک می کند و به دنبال یک رود خانه کوچکتر است. بعلاوه ، پرندگان ساحلی از شمال به بخش های دیگر مهاجرت میکنند

فصل مرطوب همچنین بر زمان تولید مثل دام تأثیر می گذارد. به عنوان مثال بندپایان، خانواده ای از حشرات در پایان فصل خشک و آغاز فصل ببارش باران فراوان ترند.

وقتی هوا خشک باشد چه می شود؟

در حالی که فصل بارانی می گذرد، حیات وحش آمازون مانند میمون ها ، گربه ها ، ایگواناها و مارمولک های مختلف درختان برگ ریز را رها می کنند (برگ های خود را به صورت فصلی می ریزند) که دیگر برگ ندارند و دوباره به جنگل های بارانی جایی که هنوز برگ وجود دارد نقل مکان می کنند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.